/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
hvad for en fladskærm??
Fra : dayworker24
Vist : 1328 gange
200 point
Dato : 19-02-06 15:09

nu kommer spørgsmålet atter igen, men jeg synes ikke der er andre der har stillet lige nøjagtig det her spørgsmål.

Det skal selvfølgelig være en TFT/LCD skærm

Skærmen skal bruges til primært spil og til at se film på.
men også lidt skolearbejde, men det er jp lige meget.

hvad betyder følgende, og hvad har det af betydning???

Responstid.
Billedklarhed (fx 450 cd/m2)
Billedkontrastforhold (hvor meget)
TFT teknologi (tN+, TN, s-ips)

der må gerne være højtalere i.

hvis i kan finde en til under 2500 ville det være fedt.

brug gerne www.edbpriser.dk

http://www.edbpriser.dk/Showsubcategory.asp?ID=40

nok mange inde på kandu kender edbpriser vil jeg mene.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 200 point
Dato : 19-02-06 16:21

Din billedklarhed på 450, er noget med lysstyrken, og må ikke forveksles med de angivelser der fx. er på plasma skærme, der ligger langt højere. De kan ikke sammenlignes, da de benytter to forskellige tekniske måder at vise billedet på.

Hvis du også skal se almindelige film, så skal du i hvertfald ikke gå under en opløsning på 800 x 600, hvis du skal have hele billedet med. Et tv billed bruger i DK, 625 linier, så de 600 pix er minimum.
Skal du bruge det til høj opløslige spil, skal du naturligvis vælge en højere opløsning.

Kontrastforholdet skal naturligvis være tilpas højt, for at du får maximalt ud af billedet.

Angående TFT teknologien, så er jeg ikke sikker på hvor stor forskel der er!

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-02-06 17:15

Kender du denne side ?

http://www.flatpanels.dk/index.php

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 17:49

Kan varmt anbefale den her http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=124615

Købte een for 3 uger siden og den er perfekt til det du nævner!

Ingen indbyggede højtalere men kvaliteten af indbyggede højtalere er osse så ringe at de kun er egnede til windows advarselslyde!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 17:50

Responstid er nok det vigtigste hvis du spiller meget first person shooterspil!!

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 18:46

Den her, har en god opløsning og utrolig hurtig responstid.
Og så er det 19", til 2690 kr.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167618

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 18:49

Eller den her, hurtig responstid, god opløsning, gode bruger vurderinger.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=149122

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-02-06 19:05

den første er en 17 tommer, og det skulle gerne være en 19 jeg vil have.

Den anden har ingen leverings pris, og de har ikke e mærket

Simmaster

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 20:48

Hvad er e mærket?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 20:53

Fandt ud af det med e mærke, den her er 19" god opløsning god responstid.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135506

Du har forøvrigt hverken nævnt at det skulle være en 19" eller e mærket i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 19-02-06 21:43

det har du ret i.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-02-06 23:59

Har lige købt en 17" Medion fladskærm i Aldi til 1.698,-kr. m. 8 sek respons udemærket skærm til prisen
Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 22-03-06 16:07

Tak for svaret severino.