/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Forskel på Bøsse og Lesbiske forhold i S~
Fra : bantam
Vist : 671 gange
50 point
Dato : 23-11-02 18:05

Der er en ting jeg har tænkt over, og det er at jeg i den sidste tid har læst i ugebladene om nogle forhold blandt håndboldpigerne, og reaktionerne fra folk som regel er : det er da meget sødt og godt gået at de står frem o.s.v.

Det er det da også, men jeg tænkte så en teoretisk tanke "for selvfølgelig er der da ikke bøsser på det danske herrefodboldlandshold" FYDA

Hvis nu der var og de stod frem i ugebladene er jeg næsten sikker på at forargelsen var stor og der ville blive skrevet stolpe op og stolpe ned om dem, at de skulle være rollemodeller for unge drenge o.s.v. HVORFOR er der mon stadig den forskel at lesbiske tilsyneladende mere kan vise deres kærlighed end bøsser??

Måske er det bare mig der ser spøgelser, hvad mener i??

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 23-11-02 21:57

spøgelser .....

Har længe siddet og ventet på nogen skrev et eller andet i dette indlæg - men næh nej. Så nu gør jeg det - mit første indskud da jeg læste dit indlæg var : det er fordi mænd styrer medieverdenen og de fleste mænd synes det er kinky med pigesex !!! - det var min første ( og meget korte ) indskydelse.

På langt de fleste mennesker ( både mænd og kvinder ) er pigesex ikke så, ja hvad skal jeg kalde det "grænseoverskridende" hvorimod sex mellem mænd virker mere vulgært - det er simpelthen "for meget" for de fleste mennesker.
( understreger lige KRAFTIGT her jeg IKKE diskreminerer nogen her - det er ikke min hensigt )
De der padder der er chefredaktører på Se og Hør, Ekstra Bladet og BT m.v. er garanteret helt på halen over tanken om pigesex, og når disse store herrer så bestemmer sig for det er in for læserne at blive delagtiggjort i den slags - ja så er det simpelthen bare sådan det er.
Jeg tager garanteret fejl !!!!!! - men så vil jeg slutte af med at komme med min egen mening om det ( den har jeg jo heldigvis ret til ) - jeg bryder mig ikke om at se to mænd have sex, det frastøder mig - jeg har ikke ligeså meget imod at se pigesex ( ikke at jeg sådan render og glor på det heller *GG* )
- så måske mange har den samme instinktive følelse som jeg har.

udover det synes jeg det er fedt du skriver sådan her ( ikke så meget emnet ) men det at man starter noget folk kan tænke lidt over og få en debat i gang så ikke alting drukner i Unlock af mobiltelefon, harddiske og slægtsforskning *G*

- der skal være plads til lidt mere - af det hele.

Fortsat god aften - Fnollerpige

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 24-11-02 01:03

Til Fnollerpige og alle der må ha` en ide om bøsser/Lesbiske .
Man sige trosalt at alle er lidt til en side om man vil værer ved det eller ej,

det var bare lige det jeg vil sige,
hilsen swarn

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 24-11-02 04:29

swarn - jammen jeg er enig med dig ..... egnetlig osse lidt det jeg er inde på .... men da kvinder jo af gode grunde ikke kan være bøsser, er det med lesbiske/biseksuelle kvinder en mere "nem at gå til" livsstil.......

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 07:18

Tjahh Bantam, du besvarer ligesom selv spørsgmålet lidt....
Vi har alle den opfattelse (både blandt mænd og kvinder) at to piger sammen er mere sexet/acceptabelt end to mænd sammen. Dette er også min personlige holdning.
Meget kommer sikkert af at flere kvinder gerne vil "prøve" og at mænd gerne vil "prøve" med to kvinder....(som om man kunne leve op til det!)
Alt-i-alt er det nok mest et spørgsmål om "gammeldags" opfattelse af frigørelsen fra 60'erne, MEN la' os holde os lidt til det gammeldags endnu ) - og i medie-sammenhæng er det jo trods alt pænere med piger.....

Mvh

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 07-12-02 07:22

P.S. - skal gerne uddybe emnet mere da jeg er søn af en bøsse (- og det smitter ikke), men man får nogle ret klare opfattelser af folks fordomme/uvidenhed. Men mon ikke det høre ind under et andet spørgsmål?

Mvh

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 14-01-03 18:54

Hej F.
Der er lige lavet en undersøgelse der viser, at piger der dyrker Basket, Håndbold, Badtminton og Fodbold, og som starter i en tidlig alder, starter næsten alle med at have drengekærster. I en alder af femten år sker der pludselig en stor forandring hos næsten 50 % af pigerne. De vender sig til samme køn. Dette sker ikke tilnærmelsesvis i drengesport, og hvorfor ved jeg ikke...
Et bud kunne være, at det er meget mere velanset blandt mænd, at to piger er sammen end drenge. 90 % af alle mænd tænder da på to piger der er sammen. Pigerne synes derimod ikke, at de bliver tændt seksuelt ved at se to drenge der er sammen.

????

Mvh. BDG

Kommentar
Fra : bdg

Dato : 14-01-03 19:01

Hej F.
Glemte lige, at piger ikke har noget imod at se to andre sammen, men mænd til dels afskyr at se to mænd.

BDG

Accepteret svar
Fra : nfansu

Modtaget 50 point
Dato : 18-02-03 14:29

hejsa
jeg tror at den afsky der for mænd at se andre mænd sammen er at de tør sku ikke sige at det er lidt frækt det er jo slet ikke maskulint og mandligt at tænde på det uden at værer bøsse eller noget....

jeg tro at mange mænd siger et og mener noget andet når det er om bøsser det skal de ha lov til men måske tænke sig lidt mere om før de taler ofte..

nå til sagen
jeg tror faktisk ikke at det kan forage nogen at sportsfolk og andre kendte er bøsser eller lesbiske.. det er kun et fåtal af den danske befolkning der absolut skal råbe op og svine til og der vænner man sig ærlig talt til (er selv bøsse) man kan jo ikke tage dem seriøst..

Godkendelse af svar
Fra : bantam

Dato : 08-03-03 14:08

Tak for svaret nfansu.