/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Vedr. Nero backup.
Fra : marcussen1
Vist : 523 gange
100 point
Dato : 19-02-06 12:55

Er der nogen, der kan svare mig på, hvor meget, der kommer med ved en backup med Nero 6, når man foretager 'fuldt harddiskdrev', eller rettere hvad kommer der ikke med. Kommer styresystemet f.eks med?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 13:33

Hvis din disker på 80 Gb.
Kommer der kun dine filer/styresystem med. ???GB
Plejer at fylde op til 6/8 cd´er eller 1/2 dvd´er

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 13:34

Med andre ord, der kommer kun filer med.
Resten bliver si´et fra.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-06 13:44

http://ww2.nero.com/nero6/us/631938327790644.html
Hvis du vil lave en total kopi af din harddiskparation, er du nødt til at bruge et værktøj som Norton Ghost eller Norton Partition Magic.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 19-02-06 15:43

Tak for svaret pallebhansen
Har jeg forstået dig ret, er jeg nød til af bruge f.eks Norton Ghost el.lign. for at få alt med.
Min HDD er på 80GB, og når jeg starter med at lave en backup med Nero 6, fortæller den, at jeg skal bruge ca. 20 CD'er eller 2 DVD'er. Men det har måske intet at gøre med om styresystemet kommer med eller ej. Jeg synes bare, at lyder af mere end jeg tror, der på HDD.
Tak for hjælpen
Niels

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-02-06 16:43

Hvis du i "denne computer" vil se hvor meget der er brugt på din harddisk, så kan du sikkert bare klikke en gang på C-drevet (Ellers højreklik på c-drev og gå ned i egenskaber)
Du kan jo kun sikkerhedskopiere det der er skrevet(brugt) af din harddisk, så det er jo ikke alle 80GB der skal kopieres, men kun det brugte, og endda ikke windows med alm. kopieringssoftware.
2 x DVD= 2 x 4,4 GB= 8,8 GB
Men bruger du windows XP så er der allerede et program der klarer alm. sikkerhedskopiering.
start/alle programmer/tilbehør/systemværktøjer/sikkerhedskopiering
Men det samme kan Nero. Men bruger du windows indbyggede, og fører kopierne over i en mappe på c-drevet, så kan den mappe også brændes med Nero.
Fordelen med windows sikkerhedskopiering, er at næste gang du sikkerhedskopiere, så kan du vælge at der kun skal kopieres ændringer, feks. en wordfil som er blevet ændret.
Men tænk altid på at en harddisk går i stykker på et eller andet tidspunkt.
VH Palle Hansen