/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
brændeprogram
Fra : ligeham
Vist : 648 gange
30 point
Dato : 19-02-06 09:24

hej
jeg har downloaded anydvd og dvdidle. og skal ordne en sony film og går så ind i dvdshrink 3.2 får at ordne den film. Får at vide at der er en forkert navigationsstruktur jeg forstår det ikke er der nogen der kan hjælpe tak

hilsen ligeham

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 19-02-06 09:33

Har også haft problemer med 'shrinken på det sidste.. vores ny indkøbte "Madagascar" har jeg ikke kunnet lave backup af..

Har "De" endelig lavet et system der virker mod kopiering???

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 10:00

Bare nøjes med at have anydvd kørende i bagrunden og så brug nero, det plejer at virke for mig...

Accepteret svar
Fra : Brassovitski

Modtaget 30 point
Dato : 19-02-06 10:09

DVD-Fab Platinum er et yders velfungerende program, til at lave sikkerhedskopi af DVD-film. F-eks. kan man vælge om man vil kopiere hele DVD-n ned på en enkeltsidet skive og forringe kvaliteten en smule, eller beholde kvaliteten og så dele filmen op på 2 enkeltlags skiver, det smarte er at menuen stadig virker, vælger man noget som ligger på DVD 2, kommer der en besked frem om at skifte DVD'n. Ret smart. Der er også indbygget en region-fjernefunktion. DVD-Fab kører fint sammen med AnyDVD, efter min erfaring.
Jeg har tidligere brugt DVD-Shrink, men synes DVD-Fab er bedre.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-02-06 10:10

ha` anydvd kørende i baggrunden og brug CloneDvd har kun en eneste gang kikset for mig og det var i går med den nye Lady og Vagabunden men det er fordi der også ligger noget spil på dvden og det kunne cloneDvd ikke finde ud af men så prøvede jeg DVDfab decrypter og den klarede den.

Mvh: Monsen

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-02-06 10:13

cloneDVD komprimere en stor film med menyer så du kan have den på en alm. dvdrom uden du overhovedet kan se det.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-02-06 11:37

Undskyld Monsen1234, meeeennnnn
Citat:
cloneDVD komprimere en stor film med menyer så du kan have den på en alm. dvdrom uden du overhovedet kan se det
Citat slut.
Enten skal du til øjenlæge eller også er en 'stor film' meget lille i din termologi. Når man komprimerer en film til at fylde det halve, så er der altså også kun ca. de halve oplysninger tilnage til at danne billedet, så kvaliteten bliver ringere uanset hvad du påstår. Dertil skal så siges at en normal DVD-kvalitet er noget højere end et almindeligt fjernsyn kan vise, så ja du kan ikke umiddelbar se at kvaliteten er ringere på dit fjernsyn, men den dag du investerer i et højopløsnings TV, vil du tydelig kunne se at kvaliteten ikke er helt på toppen.
Når DVD-Fab komprimerer en hel DVD med menu osv. tror jeg at programmet prioriterer hovedfilmen. Sådan at forstå at hovedfilmen ikke komprimeres ret meget, men ekstramaterialet og menuerne komprimeres yderligere. Dette er dog kun min egen teori, da jeg synes det ser sådan ud på den sidste film jeg kopierede. I tidligere versioner kunne man selv bestemme komprimeringsfaktoren for de enkelte filer på DVD'n, men det kan den nye version vist ikke, jeg har i hvert fald ikke fundet ud af hvordan endnu.
Min version af DVD-Fab Platinum(indeholder DVD-Fab Gold og DVD-Fab Express) er version 2.9.4.0, den nyeste er version 2.9.7.2.
Nyeste version koster lige knap 60 $. lige lidt under 500 Kr. http://www.dvdidle.com/products.htm

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-02-06 12:00

Måske har du ret med hensyn til at der på et højopløsnings TV kan blive noget jeg har ikke sådan et, men jeg har gjort den ervaring at hvis filmen ikke bliver kompiimeret under omkring 55 % så kan jeg lige meget hvor meget jeg stirre ikke se det og er den under de omkring 55% er det nemt at fjerne det overflødige og kun få filmen og evt. tekst og den ryger op på omkring 80 %
Jeg har ikke så meget erfaring med Fab kun DVDfab decrypter som er gratis, jeg hentede den i går fordi jeg som sagt havde problemer med Lady og Vagabonden, men det tro jeg var fordi der er noget spild og lign. på dvden også, men DVDfab decrypter klarede den, ellers har jeg altid været glad for anyDvd og cloneDVD som uden problemer køre en dvd igennem på en ½ times tid.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-02-06 12:06

Med en stor film mener jeg selvfølgelig en film på højest ca. 1½ time + extra matriale er filmen omkring 2 timer fjerner jeg extra matrialer, en film som f.eks. Das Boot på 3½ - 4 timer er man nød til at dele på 2 dvd

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-02-06 12:19

OK! 'Monsen1234', så kan vi godt blive enige. Det er ærgerligt at dobbeltlayer DVD'r er forholdsvis dyre endnu.

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 19-02-06 12:27

Have de ikke være så dyre havde jeg også brugt dobbeltlayer DVD'r og de er også rimelig dyre i Tyskland hvor jeg henter dvdrom og der koster et godt mærke omkring 5-6 kr. pr. stk.

Godkendelse af svar
Fra : ligeham

Dato : 19-02-06 16:44

Tak for svaret Brassovitski.