/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Strømbesparelse
Fra : bl2207
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 19-02-06 06:35

jeg har sat min win xp til at slukke harddisken efter 3 min men der sker ikke noget hvad er det jeg gør forkert

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-06 07:02

den slukker kun efter den givende tid, hvis der ingen aktivitet har været,
der kører nok et ' serviceprogram ' i baggrunden.
kunne være 'indexser dette derv, så der søges hurtigere'
du finder det ved at h.klikke på haddiskikonet og vælge egenskaber
nederst i det fremkomne vindue finder du det.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 07:50

Det er ikke sikkert, du kan slukke din harddisk.
Prøv istedet dvale, samme funktion.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-02-06 08:31

sofus har ret - det er ikke alle producenter der lader dig bruge funktionen.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 09:13

Jeg kan nemlig heller ikke slukke min harddisk , men sætte den dvale eller standby.
Men bruger du den funktion meget, kan det muligvis skade din skærm.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-06 09:21

vrøvl

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 09:26

Det kan jeg (SGU) ikke.
Selvfølgelig kan jeg slukke disken, på sluk knappen, men ikke over strømindstillinger

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 09:28

Eller var det skærmen du mente.
Hvis den genstartes hver 4 minut, vil jeg påstå, den tager skade, før eller siden.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-02-06 09:49

dvale lukker da pc'en.
at lade skærmen slukke er at lade den gå standby, mens pc'en kører videre.
at slukke for hd er det samme, men hvis at der bla. er for lidt ram, så keder hd'en sig aldrig nok til at slukke. da den så hele tiden hjælper rammen, (swapfil).
Der er også visse bundkort/hd der ikke helt styre strømsparefunktioner ordenligt.

Ps. når skærmen er i standby, er den stadig aktiv, det er kun højspændingsdelen der slukker,
resten kører på 'vågeblus'.
se i kontrolpanelet -> strømstyring.