/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Krav om boykot
Fra : fleng
Vist : 833 gange
100 point
Dato : 19-02-06 01:07

Er det rimeligt at danske firmaer accepterer krav om boykot af Israel, for at kunne opnå handelsordrer?

Kommentar
Fra : HunSen

Dato : 19-02-06 02:34

Nej, for det betyder, at de danske firmaer "godkender" disse primitive væsners kodeks

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 07:55

På ingen måde.
Den sag er kommet så langt ud, hvor Herrens mark, ikke eksisterer mere.
Giver vi efter for et par skæggede mullaér, så er vi ikke en tøddel bedre.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 19-02-06 08:44

NEJ.
Hermed opfylder (accepterer) man netop kravene ved terror og ved bombninger.
Alene en sådan udtalelse fra Arla, burde få de europæiske borgere uanset hudfarve til at boykotte alle Arla's varer.
Der er mange andre markeder i verden end den "feta ost" verden som ikke vil diskurerer på et fornuftigt plan. Disse markeder burde Arla nu være i fuld gang med at opdyrke.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 09:24

Økonomien skal nok løse det problem.
Når det gør ondt i tegnebogen retter de
fleste sig ind i ledet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 10:00

NEJ

Kommentar
Fra : rene2897

Dato : 19-02-06 11:09

Jeg synes det er fint at alle de muslimske lande boykotter danske varer, men så skal regeringen også gå ind og sige, at dem som boykotter danske varer de kan jo heller ikke få nogen økonomisk støtte fra Danmark, jeg tror sgu at det i den sidste ende er billigere for statskassen Samtidig skal de gå ind og sige, at alle de muslimer, der bor i Danmark, og som er imod Danmark og danskere, jamen de skal da bare have en enkeltbilllet hjem til deres elskede hjemland.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 11:30

Hæ/hæ nu går den vist for langt.
Men giv de Danske virksomheder, den Udenlandsstøtte, så går det vel ligeop
som rene2897 skriver.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 19-02-06 11:33

Økonomien løser nogle problemer, hvis de indbefatter våbenembarco.
Jeg mener ikke, at vi skal lægge arabere for had, eller udsulte dem. Men de må forstå gennem deres imamer, at Hitler tiden er forbi i hele verdenen. Vi vil ikke finde os i at der opstår nye verdenskrige, de skal stoppes fra starten, - ikke nogen ny godtroende Champerlain.
Salg af varer og goder til de arabiske stater bør stoppes indtiil at de forskellige regeringer kan tale sammen på en sober måde.
Jeg finder, at Danmark og tegningerne er en minibrik, jeg vil gerne sige undskyld, hvis jeg har trådt nogen over tæerne.
Jeg vil også sige, at ytringsfrihed er under ansvar, så journalister, fotografer og tegnere ikke uden begrundelse lattiggør nogen.
Men pressefriheden skal stadig være tilstede og overtræder nogen grænserne for ytringsfrihed, så er det domstolene, der udtaler sig og ikke diplomater og regeringer.
Vores "synd" er ikke tegningerne i Jyllands Posten, det er den måde vi behandler problemet på, vi kunne journalistisk og gennem imamer hve gjort problemet mindre.
På nuværende tidspunkt syntes jeg, at det er de Arabiske stater der skal sige undskyld til os, - ellers ingen Arla, ingen køb af olie, ingen fremsendelse af penge, indefrysning af kapital i andre lande, hjemtagning af udenlandske borgere samt ingen turister til områderne.
Det er hårdt mod hårdt, - men det er det eneste de forstår p.t.
Når dette er klargjort for staterne, - så er det forhandling og tilbage til et forhåbentligt endnu bedre
samarbejde mellem de arabiske lande og resten af verden.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 12:06

Helt enig.
Luk for det varme vand, og de skal nok bede om at få det åbnet igen.
Jeg er ikke racist eller andet, men der er som skrevet grænser, for hvad vi skal finde os i.
Mener også at den Arabiske Verden, og især et par Danske imamer, skylder DK en undskyldning,

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 13:30

Det der med boykot at Israel, det har vel egentlig ikke noget med Jp-tegningerne at gøre, vel?

Det er vist noget med, at visse danske firmaer, bl.a. Arla har skrevet under på, at de ikke vil handle med Israel, for at få mulighed for at handle med visse andre lande. Men de handler med Israel alligevel. Det er vist nærmest en formssag. Uetisk er det nok, men forbudt??

Det er vist bare sådan noget småmudder, der er dukket op i kølvandet af Muhammed-tegningerne...

Kommentar
Fra : kiloalfaindia

Dato : 19-02-06 16:37

Arla og andre danske virksomheder burde skamme sig at lave aftaler med muslimske lande baseret på boykot af handel med en demokratisk stat som Israel - man godtager herved disse muslimske landes hadefulde attude over for et Israel, der dagligt må kæmpe for sin eksistens netop over for flere af af disse islamiske diktaturstaters terrorvirksomhed. Det er utroligt, at danske virksomheder ligger under for en religion, der er baseret på en beduins sindsforvirrede vildfarelser ca. 6-700 år efter Kristi fødsel - og dette blot i mammons navn. Det er på tide at vælge side - hvordan kan man lefle for stater, der træder på og afbrænder det danske flag og billeder af den danske statsminister på gade og vej samt angriber og ødelægger danske ambassader verden over. Arla og åbenbart andre virksomheder burde sige undskyld til Israel - bestemt ikke til intollerante stater som Syrien, Iran, Pakistan med flere. Kan man da ikke se, at islams sande ansigt langt om længe træder tydeligt frem - sandelig også i Danmark.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 17:09

blablabla....

Kommentar
Fra : kiloalfaindia

Dato : 19-02-06 20:06

Måske det sidste indlæg kunne have været mere interessant - men måske det er et STORT ?

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 20-02-06 09:11

Jeg ved ikke hvad Birgitta mener med "Bla-bla-bla".
Problemet er alvorligt og kan også direkte ramme Birgitta.
Jeg syntes, at vi skal følge vor grundlov indflettet estetiske regler som svarer til nutiden.
Isoler den arabiske verden, ved total isolation, vil det ikke vare i mange måneder.
Genoptag derefter diplomatiet og almindelig samhandel.
Der snakkes om olie (bensin). Indfør bilfrie søndage, køb olien i Norge, brug Lolland, Falster, Møn og Sydfyn til udarbejdelse af planter til brændstof og køb sukkeret i de lande, der virkelig trænger til en økonomisk indsprøjtning og til brug af deres arbejdskraftreserver.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 09:16

Rigtigt.
Og køb bananer, hos de stater, USA/EU boykotter.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 20-02-06 09:52

Jeg var ikke klar over, at EU/USA boykottede demokratiske lande?
Hvis det er kontrol med sprøjtegift, - så forstår jeg det bedre.
Hovedsagen for mig er, at der ikke kommer en verdenskrig eller en religionskrig? - Det skal forhindres på alle mulige fredelige måder, herunder også økonomiske
Jeg har selv oplevet 2. verdenskrig, - det var mere grusomt end at de unge i dag kan forestille sig, selv gennem deres computerspil.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-02-06 10:16

Der skal 2 parter til fred, hvis det kun den ene part der ønsker fred, bliver der ingen fred, uanset hvor meger der så rykkes og fires, på meninger og holdninger.
Der var et parlamentsmedlem i det britiske underhus som spurgte sin kollega - er det så vore fjender der sidder derovre? Nej - derovre sidder vores modpart, herovre sidder vore fjender.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 11:09

EU/USA har faktisk en boykot mod Demokratiske lande, der gerne vil sælge bananer.
Ikke som chiquita, der delvis stammer fra lande med Diktatur, støttet af USA.
Men det er en helt anden sag.
Hvis du er bange for en Religions krig, hvad kalder du så det, der sker nu.
Ganske vist, kun selvmordere og terrorisme.
Ikke at sige, det ikke kan blive værre.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 20-02-06 12:14

Apropos - Den 2. verdenskrig at der i det hele taget blev en verdenskrig skyldes vel stort set, at Hitler og hans kumpaner ikke blev stoppet i tide. Havde man taget tyren ved hornene dengang, han gik ind i rhinland, var der aldig blevet en verdenskrig. At der så måske senere var blevet en på et andet grundlag, er en anden historie

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 12:54

Accepteret svar
Fra : kiloalfaindia

Modtaget 100 point
Dato : 20-02-06 13:25

Den israelske ambassadør i Danmark, David Walzer, vil nu tilsyneladende via den israelske regering lave en liste over danske virksomheder, der boykotter Israel. Dette må få en konsekvens politisk set også for det konservative folkeparti i Danmark. Justitsministeren hedder nok stadigvæk Lene Jespersen fra partiet C, der vel også er ansvarlig for international lov og ret set i dansk regi - så det må være på tide, at også C-partiet følger Venstres linie og ved lov forbyder danske virksomheder at boykotte et demokratisk land som Israel baseret på muslimske landes politiske og religiøse had. Mon ikke det er på tide, at visse danske virksomheder i stedet reelt boykotter lande som Syrien, Saudi Arabien, Iran med flere, der jo netop opildner til muslimsk terror - hvordan kan man handle med lande som Iran, der har oprettet skoler for selvmordskandidater til brug i terrorvirksomheden i den vestlige verden. Måske det er på tide at få gjort rent bord i Danmark omkring dette emne også fra politisk side.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 20-02-06 13:30

kiloalfaindia, træk vejret...

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 20-02-06 13:33

Ja, der bliver noget at tænke over.

Godkendelse af svar
Fra : fleng

Dato : 22-02-06 22:30

Tak for svaret kiloalfaindia.