/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
I disse muhammad tider.......
Fra : ziggy99
Vist : 1097 gange
10 point
Dato : 19-02-06 00:21

jeg lige gøre opmærksom på dette link:

http://www.danishmuhammedcartoons.com/Home.html

send det videre til (?) i ind- og udland

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 19-02-06 00:24

Hmm.. Sø kan man jo sende den her med ved samme lejlighed: http://www.newgrounds.com/portal/view/295289 - klik på watch movie...

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 19-02-06 00:43

Hi Flash

LOL, haha den havde jeg aldrig selv fundet...tak for et herligt befriende grin!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-06 08:29

Hvorfor fås Koranen ikke på CD-ROM eller DVD?

Fordi der ikke er nogen der vil brænde den!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 19-02-06 09:14

Citat
jeg lige gøre opmærksom på dette link:

http://www.danishmuhammedcartoons.com/Home.html

Hvem er de tumper, der her lader, som om de udtaler sig på samtlige danskeres vegne til samtlige muslimer?
"from all Danes to the entire Mulim world, we just wanna say FUCK YOU"
De udtaler sig sgu ikke på mine vegne!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-02-06 09:27

Jeg er muslim og vil gerne have moskeer over hele det danske land.
Vi kunne jo overtage kirkerne, de står jo tomme.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 10:22

Jeg ville da miste alt respekt hvis jeg sendte linket videre! Folk ville jo tro jeg var idiot! Medmindre alle ens bekendte er medlem af Dansk Front eller Dansk Folkeparti selvfølig, de tror jo ytringsfrihed er synonymt med at råbe højt. Det link viser da kun at dumhed desværre er universelt!

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 13:13

Mjammm,,, Ytringsfrihed er ikke synonymt med "retten til at råbe højt" men en del af ytringsfriheden ER altså retten til at råbe højt. Uanset hvor besværligt det er for resten af verden, så HAR vi altså herhjemme ret til at råbe lige så højt vi gider.
Og det gør vi så...
Og så "brænder verden..." Mon dog?

Næ, der er vist andre ting i spil end tolv tegninger.

Jeg synes ikke om dit link, ziggy. Man kan da slet ikke nå at studere de enkelte tegninger. Jeg synes egentlig, at der mangler en forklaring til hver enkelt tegning i stedet for at man bare skærer dem alle over én kam. Som de bliver brugt på den side, så bliver de kun brugt til at opildne endnu en gang, og skaffe endnu flere tilhængere til Dansk Folkeparti.

--Jeg mangler et eller andet sted, hvor man kan se de tegninger i rimelig opløsning så man kan se detaljerne -og uden at de flimrer forbi.

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 19-02-06 14:30

Citat
--Jeg mangler et eller andet sted, hvor man kan se de tegninger i rimelig opløsning så man kan se detaljerne -og uden at de flimrer forbi.
Du kan se tegningerne over alt på nettet. Jeg har forsøgt at forklare dem til et publikum bestående primært amerikanere og andre engelsktalende her: http://forums.randi.org/showthread.php?t=51193&page=3
Tegningerne var blevet bragt på side to i samme tråd. De er nu fjernet, men der er stadig et link til dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-06 14:52

Jeg vil nu altså forbeholde mig ret (..som ateist, humanist og demokrat) til at SKIDE på præcis hvem jeg lyster. I alle ytringfrihedens formater: Billede, lyd, tekst, tale, fakter (..fingeren f.eks.) mm.

Jøder (..sorte og hvide)
Kristne (..[Græsk-/Russisk-] Ortodokse, Katolske, Luteranere, Indre Mission, Sidste Dages Hellige, Pinsebevægelsen osv. )
Hinduer (..også de 'underlige' der ryger Hash som dagsorden)
Islamister (Shia, Suni mm.)
Budister (..alle slags ..også de orange Bhagavad Ghita)
Shintoister (Skøre Japanere)
Falu Gong'er (..eller hva' de nu hedder)
Thai Chi'ster
Kong Futze'ionister
Satanister

..og hvad der ellers findes af ignorante/uvidende fjolser rundt omkring på denne jord !!!

Er nogen utilfreds med mine ytringer? Tjaeh... så ka' de jo tage til genmæle eller springe nogle Ambasader/Konterbygninger/Undergrundsbaner/Busser/Turister/...eller noget andet i luften

Rigtige 'Masterminds' vil sikkert opfordre en til at springe sig selv i luften

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-06 14:57

Allah er stor på Jord, men mon det samme gælder på Alpha Centauri?

Jeg er ikke så sikker ...og tilmelder mig hermed : Tvivlerbanden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 15:36

Tak for tegningerne, dannS. De er slet ikke så ringe endda..
På samme side er en række satiriske tegninger af Mohammed gennem tiderne. De danske er da ikke værre.....Tværtimod..

---Det rod, der er startet, det kunne næppe undgås. Nu blev det bare OS, der tændte lunten...

Mol, selvfølgelig må du skide på hvemsomhelst................................ (men det var nu godt, at du udelod Mohammed....... )

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-06 16:16

Birgitta -> Det var nu ikke af 'ond' vilje jeg 'unlod' at nævne den omtalte profet

...men skulle det komme dertil?

..så vær sikker på at jeg vil få mine udsagn prøvet ved en domstol.

..menneskeretsdomstolen ..om så det skulle være

Freedom of Speech :

1.) http://www.eff.org/br/
2.) http://www.derechos.org/human-rights/speech/
3.) http://www.bc.edu/bc_org/avp/cas/comm/free_speech/default.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-02-06 16:18

'unlod' ??? = 'undlod'

Mohammad staves sagnfiguren vist Birgitta?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 17:02

"from all Danes to the entire Muslim world, we just wanna say FUCK YOU" sådan skriver de jo på den side eller "ytrer" sig! De er jo lige så rabiate som deres "modstandere" i de muslimske lande som står og skriger det samme bare med modsat fortegn!
Det eneste det opfordrer til er konflikter og had, hvad begge grupper naturligvis er interesseret i!
For min skyld må de gerne ytre sig men lige som Dann siger jeg at de ikke skal ytre sig på mine vegne!
Hvis ytringsfriheden kun skal bruges til at skide på andre kan jeg ærlig talt ikke se hvad vi skal bruge den til?
Meningen med ytringsfriheden er at man kan opponere mod staten og magthaverne uden at kunne blive straffet for det og uden censur, men ikke at den misbruges til at håne et mindretal eller som et led i en kampagne (hetz) mod et mindretal.

Grundlovens § 77
Enhver er berettiget til på tryk, i skrift og tale at offentliggøre sine tanker, dog under ansvar for domstolene. Censur og andre forebyggende forholdsregler kan ingensinde på ny indføres.

Det er en beskyttelse mod tyrani og enevælde!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 17:11

Og så lige straffelovens §140
§ 140. Den, der offentlig driver spot med eller forhåner noget her i landet lovligt bestående religionssamfunds troslærdomme eller gudsdyrkelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-06 17:25

Og dem der ihærdigt forsøger at fremstille Dansker som de rene forfølgere af muslimer med "skumle planer om undertrykkelse" med henvisning til fortiden (holocaust bl.a.) - er saftsuseme ikke for snu.

Reaktionen på de tegninger har helt klart vist, hvor nødvendigt det var at de blev bragt.
Jeg synes det i den grad har udstillet, hvor væmmeligt ekstreme mennesker vil opføre sig i Islams navn.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 17:28

Mohammed lyder alså pænere... og så kan man jo ikke beskylde mig for blasfemi, ligegyldig hvad jeg skriver...

Tja, Tedd, der er rabiater på begge sider. Kommer DET som en overraskelse?? Og der ER næppe nogen, der tror, at de taler på "alle danskeres" vegne. Helt bortset fra, at "the entire muslim world" næppe gider høre på de der udgydelser. De har jo så travlt med at "udgyde" selv.

Jeg synes det er næsten ligesom da jeg havde småbørn... For hvis en tre-årig får sådan et voldsomt raserianfald over et ellerandet helt urimeligt som han opfatter som døduretfærdigt, så bliver man måske i første omgang forskrækket over anfaldets voldsomhed, og man prøver på at berolige.
Men når DET så ikke nytter noget, ja så er det altså vigtigt, at man stille og roligt holder fast på sit og venter på, at raseriet går over.

Og mon ikke det er der, vi er nået til?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-02-06 17:35

Det har jo i høj grad osse noget at gøre med eksponeringsværdi og hvordan medierne manipulerer med os! Hvad er mest interessant, en demonstration med 300 ekstremister eller et udsagn fra den stille grønthandler henne på hjørnet?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 19-02-06 17:50

Det kommer jo an på, om ekstremisterne trasker rundt udenfor vores dør, tedd...
---Og ham der den stille grønthandler, han må nu også se at få lært at lukke munden op...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-06 19:06

Det er fuldstændig paranoidt og noget vrøvl - at mene at det kun er svage udsatte og mindretals grupper der gøres grin med i Danmark. Der gøres grin med alle grupper, varierende fra den ene periode til den anden. Molboer, Århusianere, Jyder og Københavnere

Derudover er der gennem tiden blevet gjort tykt grin med kristne i alle mulige sammenhænge. Faktisk så tror jeg, at det er dem der råber højest om at danskerne har gjort noget forfærdeligt – der i virkeligheden er de mest racistiske. De magter simpelthen ikke at se, at humor/satire ALTID har været brugt til at "udjævne" og åbne op for samfundets forskelligheder. De bruger en hver kærkommen lejlighed til at udse sig selv som systemkritikere..

Iøvrigt er de slet ikke så "stive" de muslimer. De partyer ligesom alle andre:
http://www.glumbert.com/media/rave.html

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-06 19:16

Det minder mig om Savage Rose. Jeg var simpelthen ved at kløjs i kaffen, da jeg i sidste uge læste, at denne gruppe (ja og andre også ) lider under det faktum, at hash og deslige gør langt større skade end man hidtil har troet.

Nøøj hvor latterligt. Pludselig vågner Annisette og Thomas Koppel op - efter at have sejlet rundt i en tommetyk røgtåge siden en gang i 70'erne. Det er rent ud sagt pinligt, at de føler de liiige må tage tråden op med lidt sædvanlig systemkritik.

Dette nonsens er et klokkeklart bevis på, at tiden er kommet, hvor vi må frigive hash. Hold da kæft – stik dem en container eller to med hash (og det er sq ikke bare til Savage Rose ), og lad vi andre slippe for at høre på sådanne hashkogende samfundsfilosoferende tåber. Jeg mener seriøst, at deres tid er langt bedre givet ud med bevidsthedsudvidelse, i stedet for at de generer os andre med deres genialiteter. Det er simpelthen komik på højt plan ROFL*

Where have all the flowers gone?!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 19-02-06 19:17

Savage Rose (m.f) smoked them everyone

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-06 01:47

Nu bor jeg faktisk i gellerup, Birgitte! Ikke mange ekstremister her, med mindre du regner alle de muslimer der køber Arla mælk i vores lokale føtex?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-06 10:39

tedd -> Straffelovens §140 kan næppe bruges mod en borger der ytre :

"Jeg vil da skide på Gud og Mohammad."

Heri ligger ingen hån mod nogen eller noget.

Utallige gange har jeg hørt og læst udsagn alá : "Dræb de vantro", uden nogen har løftet et øjenbryn endsige kommet med krav straffesag eller om at opløse den slags 'foreninger'/trossamfund der støtter dette udsagn, på trods af at dette klart er på kant med grundlovens § 78. Det skulle da lige være DF : http://www.danskfolkeparti.dk/sw/frontend/detail.asp?parent=11815&typeid=13&id=3182&menu_parent=&layout=0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-06 14:08

De radikale vil jo osse gerne forbyde de der hibbe muslimmer, Molo! Problemet er at sådanne foreninger netop gerne vil forbydes for så kan de jo retfærdigøre at de bliver nødt til at bruge udenomsparlamentaristiske metoder for at komme til orde!
Forøvrigt blev blasfemiparagrafen sidst anvendt med succes i 1938 hvor jøderne vandt en sag hvor der var blevet kørt en hetz imod dem bl-a. med karikaturtegninger (stof til eftertanke?)! Siden blev der stille om Paragrafen ( Med mindre man tæller den sag med hvor Trille sang Jesper Jensen vise om Guds øje i det høje)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-02-06 17:43

tedd -> Du læser Politiken som Fanden ..læser Biblen!

..iøvrigt ville mit/vores parti faktisk også helst have set fogedforbud mod foreningen Hizb-ut-Tahrir.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-06 18:56

Næh jeg læser da Politiken! Nok mest IT sektionen, ATS og Wulff-Morgentaler! Udmærket avis hvis den ikke citerede så meget fra Ekstrabladet, og var lidt mindre mediemanipulerende f.eks er deres version af konflikten mellem Israel og Palæstina ret Herman Pundiksk, men ok så har man jo andre kilder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-02-06 18:58

Og så er Politiken, Ekstrabladet og Jyllandsposten en del af samme mediakoncern! Så man har vel ret til at læse den som Fanden læser Koranen eller huh?

Kommentar
Fra : RasKla

Dato : 20-02-06 22:02

Citat
Jeg synes det i den grad har udstillet, hvor væmmeligt ekstreme mennesker vil opføre sig i Islams navn.

Hvad mener du med „væmmeligt“? Forstyrrer religionen dig? Folk finder på overjordiske væsener, som de ikke vil begrunde, mens (!) de bruger dem som bekræftelsesinstans for deres gøren og laden. Det syntes også jeg er ret frustrerende. Men det er jo ikke noget specielt muslimsk.
Eller syntes du de er specielt voldelige? For de to-tre brændte ambassader!? Det skete *mens* USA i fuld offentlighed kører et counter-insurgency program i Irak, og føler at de er *så stærke* at de bare sådan kan lancere angrebsplaner mod Iran til pressen.
Du må hellere uddybe, hvad det er, du mener, gør dem så meget *værre* end tilstandene og magterne hér, som du jo åbenbart ikke syntes, er så slemme.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-02-06 22:26

Væmmeligt, er når jeg ser små børn stå med en Koran i den ene hånd trampende på det danske flag og råbe "død over Danmark"

Jeg VED at INGEN børn (i hele verden) hader nogen grupper af mennesker, medmindre man har proppet dette had ind i hovedet på dem – og det bekræfter min tro på, at hadet til vesten bliver brugt som en afledningsmanøvre, så befolkningens fokus kortvarigt flyttes fra de usle sociale og økonomiske forhold, de selv lever under.

Resten af diskussionen kan du føre med dig selv (eller andre der gider) - jeg fjerner fluebenet

Kommentar
Fra : dannS

Dato : 20-02-06 22:45

Citat
hadet til vesten bliver brugt som en afledningsmanøvre, så befolkningens fokus kortvarigt flyttes fra de usle sociale og økonomiske forhold, de selv lever under.

Når man som creamygirl bliver så tændt på den antimuslimske kampagne, det fjendebillede, som ledsager Vestens forberedelser til krigen mod Iran, så er man ikke rigtigt i stand til at få øje på, hvilken fabelagtig afledningsmanøvre, der er tale om fra hendes egne regeringslederes side. Det er kun muslimer, der falder for afledningsmanøvrer!
Citat
Væmmeligt, er når jeg ser små børn stå med en Koran i den ene hånd trampende på det danske flag og råbe "død over Danmark"
Børn og andre ofre for Vestens bombefly i den arabiske del af verden er det ikke nær så væmmeligt at se på, da de sjældent er i stand til at trampe på Creamys sårede nationalistiske følelser.
At muslimerne til gengæld ikke har nogen ret til beklage sig over krænkelserne af deres religiøse følelser, er klart. Profet-tegningerne var nemlig et ædelt forsvar af det høje ideal ytringsfrihed. Hvis man derimod ytrer sig ved at trampe på dannebrogsflag, så må enhver kunne se, at der er tale om helligbrøde ...

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 30-03-06 16:19

Fedt initiv
UDH!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-03-06 21:25

Ser lige i Politiken at Dansk Front og andre ekstremister hyrer folk i børnechatrooms! Lidt af det samme når du ser palæstinensiske børn trampe på det danske flag! Tror sg ekstremister på begge sider er ret pædofile! Hvad er forskellen på politisk eller seksuel udnyttelse af børn egenligt? Fy for pokker!

Kommentar
Fra : ingeliseSuper

Dato : 31-03-06 21:32

Til creamygirl

"Hvis grønthandleren har en kasse æbler, hvoraf du får oplyst at en del er giftige, skal vi så ikke lade
Birgitta prøvesmage æblerne, så vi kan få dem sorteret"

Der er muligheder mange steder. Du bruger lige www.google.dk: og skriver navnet, for urlen kan ikke vises her uden stort besvær. Du kender dem måske?

* 37 grader
* Ab jetzt wird zurückgeschossen
* Aforisme
* Agora
* Amerikansk politik
* Aminas og Oles sæbekasse
* Angantyrs hjørne
* Anna Lyttiger
* Åbenlys urimelig
* Balder Blog
* Bo Arlind Andresen: Forside/Blog
* C. Anderson på Brussels Journal
* cacapipi.dk
* Citizen Dane
* DanielNyboe.dk
* Danish Mohammed Cartoons
* Danske øjne på svenske forhold
* Denmark Online - Et klik om socialpolitik og aktivering
* Draconian Observations
* Eigils blog
* En mavepuster til det officielle Danmark
* ExTrEmE_bLoG - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - So Blogging What???
* Fri brok og mavesyre
* Frie ytringer på jævnt dansk
* Frit Irak Blog
* FritAalborg.dk
* Gudernes ragnarok
* Helt Hyklerisk!
* Hermanns Hule
* Hodjas blog
* Humanisme.dk
* InsertCoins
* Kimporatoriet v2
* Lasseryberg.dk
* Læn Dem Ud
* Liberale tanker
* Liberalen
* Liberator bRog
* lilliput-information
* Mackety's Corner
* meningsdanner.dk
* MidtImod.dk - Mens vi venter
* Mikael-Lemberg.dk
* MINUT: FRI KONSERVATIV
* MODSPIL
* Morten Sørensens weblog
* mrandersson
* Nødblog
* Observant
* Onkel Henning læser avis
* Pindsvinet
* Polemiken
* polemiken-reserve
* Politisk ukorrekt information om Danmark
* Politisk ukorrekt statistik og økonomi
* Populisterne
* Punditokraterne
* Quickcup Weblog
* Raapil unblogged
* RETSSTATEN
* Scratching the Surface
* Skattetryk.dk
* Tastastafari
* The Bistro bleargh!
* the contemplation of webmesteren & le grand prieur
* The Hairpin Bend
* Thomasloenbaek
* Throwing Apples
* Ulla Nørtoft Thomsen
* Uriasposten
* VirtualSanity
* Walla min fætter!
* watchdog of democracy

Jørn Vig
www.lilliput-information.com/indexx.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:09

ingeliseSuper : http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=251459 -> D u sku' vel ik' 'tilfældigvis' vær' identisk med Sonia112 : http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=251447

???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-03-06 22:15

...mere at det er påfaldende med den pludselige støtte til profilen : Joern_Vig ( http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=239812 )

</MOLOKYLE>