/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Hvad hedder sådan en dims?
Fra : lyhne1
Vist : 787 gange
100 point
Dato : 18-02-06 23:33

Hejsa.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det jeg søger hedder... (Primært på edbpriser.dk)

Det er en harddisk, med indbygget hukommelseskortlæser, så man kan tømme sine hukommelseskort. evt. under en længerevarende rejse..

Så vidt jeg er kommet frem til, kan man ikke finde dem under nogen bestemt kategori...

Her er et eksempel:
http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=11&Sort=Wanted&Type=9249&Value=63944

Det behøver ikke nødvendigvis være fra edbpriser...

På forhånd tak

Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 18-02-06 23:41

Wallet til datalagring, findes under Billed -> medieafspiller på hifipriser.dk

Krævede bare lidt ekstra tålmodighed...

Men selvfølgelig er andre bud yderst velkomne
Lyhne1

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 18-02-06 23:56

Prøv at se her:

www.pixmania.com/dk/dk/73493/ art/transcend/photobank-kortlaser-barba.html

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 08:00
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 08:18
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-02-06 09:13

I Simmasters link var der lige røget et mellemrum ind så det ikke virkede, men her er det.

http://www.pixmania.com/dk/dk/73493/art/transcend/photobank-kortlaser-barba.html

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-02-06 10:05
Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 10:11

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=11&Sort=Wanted&Soegeord=x%2Ddrive
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=128351
Jeg har selv en VP 2060 - købt i tyskland for et par år siden, som bruges til feriebilledlagring.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-02-06 10:37

Hejsa
Tak for forsøgene

Simmaster-> Ja, noget i den stil
Sofus.dk-> Nej, det har jeg styr på.. Jeg skal jo kunne tømme mine hukommelseskort uafhængig af en pc.
Fijala-> Got it
Jens T-> Ja, noget i den stil.. andre bud? XS havde jeg jo fundet frem til..
Emesen -> Tak, Men har du set mit eget link i selve spg.?

Jeg har fundet frem til at Amitech også laver nogle:
http://www.amitech.dk/includes/support/supportbasen/artikel_soeg.asp?aid=3537&funktion=vis
snørklet link, men jeg kunne ikke lave det anderledes

Lader lige spg, stå lidt endnu, og ser om andre har bud...

Lyhne1

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-02-06 10:46

Så er der jo en tredie mulighed...

Gem dine billeder på nettet fra enhver web-cafe...

http://www.xdrive.com/

5 GB 65,-kr mdl - og du kan stoppe servicen igen når som helst.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-02-06 10:48

På den måde er du sikret mod datatab ved tyveri af dimsen, samt hvis den går i stykkr på rejsen.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 19-02-06 11:03

Se det var jo en super idé

Er allerede på en hjemmeside. Jeg skal bare lige have talt med min Webmaster. om hvor meget plads jeg kan bruge

Men når jeg nu står ude på en ødemark uden internetadgang, så skal jeg jo bruge en batteridrevet HD.
Men et rigtig godt bud på en løsning..Tak for det Jens.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 19-02-06 11:17

Der kunne man så medbringe nogle ekstra kort til kameraet.
---
Ideen er affødt af følgende 2 katastrofer blandt kunder...

a) Bærbar disk kunne ikke tåle miljøet og gik død undervejs på et 6mdr langt studietogt under tropiske forhold.
b) Kunden fik brændt CD med billeder i butikker undervejs, CDen blev knust i baggagen under lufttransporten hjem.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 12:16

Hvis du mangler plads på nettet er her noget, gratis...
Bare send det som mail til dig selv, og du kan altid hente dem.
Nogle har 1 mnd´s begrænsning.
Men du kan bare oprette flere.

http://www.4shared.com/ 100 Mb
http://www5.spread-it.com/ 500 Mb
http://www.yousendit.com/ 1 GB

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 19-02-06 12:20

Næ - det havde jeg ikke set ordentligt på, for jeg søgte bare på den jeg selv har.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 12:43

Det var sku lige en smutter med mit link, havde ikke lige set det mellemrum, mærkeligt eftersom jeg først søgte på nettet og derefter kopierede adressen fra min browser og over i mit indlæg.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-06 13:59

Jeg tror godt jeg ved hvad du mener!
Det er det man kalder for en "Traveldisk", som findes i flere størrelser.
Den som jeg selv bruger er en på 40 Gb, og har fire porte for memorykort, som kopieres over på disken. http://www.amitech.dk/

Fordelen er at opbevare sine billeder der er taget på rejser og lignende. Herefter kan man bruge kortet igen.

Hvis man lagre dagens optagelser hver dag, så har man dem sorteret, så man kan finde rundt i billederne, når man kommer hjem igen.

Hver gang man lagre indholdet fra kortet, vil de blive lagt i en ny mappe, der er fortløbende nummereret, med en benævnelse om korttypen.
Ex.: CF001, CF002, CF003 o.s.v. - SD001, SD002, SD003 o.s.v.
Så man kan godt lagre flere korttyper, uden de bliver blandet.

Traveldisken kan også bruges som extern harddisk. Den understøtter helt tilbage fra Win 98 1.udg. med USB 1,1

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-06 14:02
Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-02-06 22:05

Whats up dock!
Har du tænkt over det Lyhne1 ???

Godkendelse af svar
Fra : lyhne1

Dato : 27-02-06 07:39

Tak for svaret severino.

Undskyld ventetiden