/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Opsætning af internet
Fra : kasper006
Vist : 539 gange
150 point
Dato : 18-02-06 22:25

Hej

jeg har en ældre bærbar hvor keg gerne skal have noget internet på. så jeg har taget netværkstikket fra min angen pc og sat ind i bærbaren. (da bærbaren ikke havde noget netværkskort har jeg installeret et d-link DFE-690TXD kort som jeg havde lidt problemer med driverne, men fik det hentet ned nogen på min memorybird og lagt over på bærbaren) nu har jeg fået en lan-forbindelse, når jeg H-klikker på den og trykker status kan jeg se den har fået ip og den sender pakker, men den modtager ingen? så når jeg prøver og gå på internettet kommer den bare frem med "siden kan ikke vises". er der nogen der kan hjælpe med at få internettet til at virke?
(min bærbar har Windows xp)

Tak

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-02-06 22:31

det er vel ikke din fierwall der blokere alt

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 85 point
Dato : 18-02-06 22:33

http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/
her kan du finde opsætningen til dit netværk

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 18-02-06 22:40

nej det er ikke min firewall. da det er en helt nyformateret computer, så der ligger ingen programmer på den

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-02-06 22:44

så en lille sidebemærkning
du må da ikke lade den komme på nettet før der er fierwall og antivirus på den , ellers vare det ikke mange min før den slet ikke kan noget

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-02-06 22:52

Nu er det så at jeg vil spørge?
Hvordan er den sat til internettet?
Er den sat direkte til kabelmodemet eller via en router?

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 18-02-06 22:54

nej. det ved jeg godt jeg skal bare lige downloade et gratis virusprogram først

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 18-02-06 23:06

jeg kan ikke lige huske hvad sådan en boks hedder... men det er en hvor der går et stik ind fra kabeltv og så et netværkstik ud

Kommentar
Fra : Pete_man

Dato : 18-02-06 23:06

HUSK: at der godt kan være Firewall i en router

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 23:14

Mange netkort har en skavank med at hænge på standard IP adressen og D-Link er et af dem.
Hvis den står på standard adressen hjælper det som regel at slukke den. Prøv igen i morgen.

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 18-02-06 23:24

nu kender jeg ikke så meget til det over antennenettet , men mener da at det er det samme som mit adsl
sønnen var nede og lave det ved hans bedstemor i sidste uge ( via antennenettet )der ville det heller ikke køre
da fik han den besked fra suporten at det skulle stå op til 2 timer efter det var koblet til før han kunne regne med det virkede

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-02-06 14:34

Hvis du ikke har en router der styre dit netværk, men kobler dig direkte til nettet, så kan du ikke bare sådan uden videre skifte maskine som det passer dig, for som regel skifter du også netkort til internettet. - Det er det der er sikkerheden i at det er dig der bruger din opkobling.

Bedste løsning er at du tilslutter en router (med eller uden AP) og får den registreret som den tilsluttede enhed på din opkobling.
Hvad du så sætter på routeren, er internetudbyderen ligeglad med.

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 08-06-06 22:59

Tak for svaret bredker.