/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
vedr. wmv filer
Fra : jtj45
Vist : 739 gange
100 point
Dato : 18-02-06 19:34

Hej

Lige et lille spørgsmål ang. wmv filer

jeg har en fil som jeg ikke kan åbne den ligger ikke i medie player og jeg kan ikke flytte den over i hvad gør jeg så for at afspille den.

håber på hjælp

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-06 19:44

Når du markerer den i stifinder - viser der sig så ikke en standardafspiller.
Er filen vist som noget symbol

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-02-06 19:58

Sludder...........glem mit inlæg.

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 18-02-06 21:16

prøv at dowloade en anden medie afspiller eks vlc fra www.videolan.org
kan jo være det ikke er en wmv fil men et andet format det sker jo
hilsen fox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 19-02-06 00:15

Jeg forstår simpelten ikke dit spørgsmål! Hvad sker der når du har MediaPlayer åben, klikker på Filer går lidt ned og klikker på Åbn? kan du så ikke browse dig frem til den og åbne/afspille den?

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 19-02-06 06:42

Højreklik på filen og i dialogboxen der åbnes, skulle der megët gerne stå "åben med", her kan du så vælge programmet som skal åbne filen. Søg efter programmet ved at "browse" i dette tilfælde windows mediaplayer

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-02-06 08:16

Det er en WMV, den skulle åbnes bare du klikker på den.
Har du sat din Media Player til at afspille alle typer filer.
Men bortset fra det, så prøv lige at højreklik på den, gå til egenskaber.
Det kan være det er en tom fil du har.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 19-02-06 08:58

Hvis man forestiller sig at den har fået et forkert filtypenavn.(WMV) Men i virkeligheden er mp3, bare et gæt.

Så kan du ændre filtypen, ved at gå i mappindstillinger, vis, og så fjerne fluebenet ud for skjul filtypenavne for kendte filtyper.

Nu kan du simpelthen højreklikke på din fil, trykke omdøb og ændre de sidste 3 bogstaver fra WMV til mp3.

Nu bliver din fil behandlet som en mp3, i stedet for. Så er det bare at forsøge sig lidt frem til du finder den rigtige type eller giver op.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 19-02-06 15:57

hej igen

filen ligger ikke i medie player, men er hentet i et fildelingsprogram så jeg regner med jeg ikke rigtig kan bruge den andet i dette program, men vil ikke åbne alligevel

Ved godt det lyder lidt kringlet men burde kunne afspilles på en eller anden måde

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 100 point
Dato : 19-02-06 17:25

Hejsa, så har jeg kikket lidt på din fil, og det viser sig at du skal downloade adware for at få lov at afspille den. Den beder om at du downloader en licens, som hvor du samtidig giver tilladelse til advare.

Brugte winamp medieplayer

Den kan hentes her. http://www.winamp.com/

Mvh. Jacob

Godkendelse af svar
Fra : jtj45

Dato : 19-02-06 18:23

Tak for svaret Simmaster.