/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Parabol tilslutning?
Fra : Pammie
Vist : 1582 gange
100 point
Dato : 18-02-06 17:21

Hej
Jeg har en digi-reciever, til modtagelse af canal-digital og vil gerne vide, hvilken skærm og hvilke/hvor mange hoveder, jeg skal købe? Og kan en viasat-reciever tilsluttes de samme hoveder, eller skal der er extra skærm til? Mvh Pammie

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-06 17:34

LBN hovederne er de samme, men det er placeringen i forhold til tallerknen der betyder noget da hvert hoved modtager signal fra een sattelit position.

Jeg har for eksempel 4 hoveder og kan modtage fra 4 satelitter.
Hvis du skal modtage fra både Canaldigital og Viasat skal du have to forskellige recievere da man ikke længere kan få kort til ikke godkendte og desværre kører de med to forskellige systemer der ikke passer sammen.
Når du anvender 2 recievere skal du have dobbelte LBN hoveder da kablet ikke kun modtager men også styrer modtagelsen og det kan kun styre en kanal ad gangen eller en reciever ad gangen.
Her er lidt udvalg.
http://www.netto-sat.dk/category.5

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 17:38
Kommentar
Fra : tykkemand

Dato : 18-02-06 18:43

Du kan godt køre med 2 recieverer på samme kabel de fleste recieverer har en antenne udgang også, der sætter du bare en kabel i og ned i nr. 2 reciever, har du ikke en udgang kan der købes en switch's
til et par hundrede kr.så du kan spitte til 2 recieverer men så er du nødt til at slukke for den du ikke skal se fra den første løsning kører jeg selv den ene kører på antennekabel opsætning og den anden kører scart. så skal jeg ikke slukke for recieveren.

hilsen Tykkemand

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 20:24

Det der er skitseret her er jo åbenbart ønsket om at kunne se flere ting.
Hvis du f. eks. "bare" vil se både Viasat og Canaldigital så skal du have en reciever til hver og en LNB til hver af de to respektive kanaler, og du kan så bruge et kabel til hver hvilket normalt vil være det billigste og mest flexible.

Godkendelse af svar
Fra : Pammie

Dato : 18-02-06 20:57

Tak for svaret BjarneD.
Jeg har faktisk osse en viasat reciever, dvs. både en samsung til canal digital og en sagem til viasat.
Men jeg skal ha en ny skærm og hoveder, og er lidt på herrens mark ang. hvor mange hoveder osv. Mvh Pammie

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 18-02-06 21:01

Hej Tykkemand
Tak for dit svar, men det var ikke lige det der var mit problem.
Mvh Pammie

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 21:58

OK!
En tallerken og to hoveder med placering til henholdsvis Thor på 1° Vest og Sirius på 5° Øst (så vidt jeg husker). Det nemmeste er jo bare et kabel ind til hver reciever.

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 18-02-06 22:52

Hej igen BjarneD
Og endnu engang tak for dit svar!
Hvis jeg nøjes med de 2 hoveder, kan jeg så osse ta gratis kanaler? Før sad der 4 hoveder på 1 skærm, og det var kun til canal digital og de gratis programmer. Men ok, tror jeg finder ud af det nu!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-02-06 23:19

Hvis 2 af de 4 hoveder peger på Thor og Sirius kan du bare bruge de andre sammen med en switch og så evt. trække den fra Sirius direkte til Viasat recieveren.
Med 2 hoveder kan du tage de gratiskanaler der findes på de satelitter du modtager.
En satfinder vil nok hjælpe hvis du skal lave det selv.
Held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Pammie

Dato : 19-02-06 00:15

Den gamle skærm blev hugget, så jeg har ingen hoveder mere. Man ja, jeg skal jo nok ha hjælp til opsætning osv.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-02-06 00:19

OK, det er nu ikke så svært hvis man har en satfinder og køber et tallerkensæt med forudindstillede hoveder.