/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort
Fra : droslerne
Vist : 463 gange
100 point
Dato : 18-02-06 14:32

Hej.
Hvor søger man på sin pc hvad ens grafikkort hedder, ram o.s.v
Kan man opgradere sit grafikkort eventuelt også sin bios.
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 18-02-06 14:39

Hent everest her http://www.hcma.dk/uploads1/everesthome151.zip og installerer det, så kan du få alt om din computer, ram, grafikkort mv.

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 18-02-06 14:40

Forsøg at højreklikke på dit skrivebord og gå i egenskaber- vælg faneblad indstillinger - gå ned og find AVANCERET - klik der- Klik på kort og se hvad dit grafikkort hedder og hvor stort det er (ram).

Om man kan opgradere sit grafikkort er nok svært i dag man kunne få nogle før i tiden på 4, 8 eller 16mb, som man så kunne sætte ekstra (mere) ram i, jeg mener det var fra ATI der kom med de kort.
i dag skal du nok overveje om det ikke kan betale sig at købe (ønske sig) et nyt kort, de kan fås til under 500,-

du skulle nok lige fortælle hvilken maskine du har og hvor meget ram og grafikkort der er i.

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 18-02-06 14:50

Tak for svaret bentjuul. Det var lige det jeg skulle bruge
Hilsen Robert

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 18-02-06 14:54

Her er også et lille program der ikke fylder ret meget,her lidt om hvad den kan:
SIW is an utility that displays detailed specs for motherboard, BIOS, CPU, devices, memory, video, disk drives, ports, printers, operating system, installed programs, processes, services, serial numbers (CD keys), users, open files, system uptime, network, network shares, as well as real-time monitors for CPU, memory, page file usage and network traffic

http://www3.sympatico.ca/gtopala/siw_download.html