/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Tør/sensibel hud
Fra : milleBK
Vist : 1023 gange
60 point
Dato : 23-11-02 15:28

Hvilket produkter er bedst til tør/sensibel hud? Uden at fedte og ikke tilstopper porerne, og ikke irriterer huden.

Hvilket rense/plejeprodukter er bedst? Biotherm, Clinique, Clarins, Origins? Ellers andet?

Kommentar
Fra : Kristian69

Dato : 23-11-02 16:27

Det er jo individuelt mht. hudtype. Ihvertfald bruger min kæreste med STOR begejstring og tilfredshed noget fra firmaet Herbalife, nemlig en serie der hedder Nature's Mirror - hun har prøvet al verdens ting, men intet slår altså det hun bruger nu. Det er urtebaseret og indeholder altså ikke nogen kemiske stoffer...
Du kan evt. sende en mail på mail@body-mind.dk
Der findes også høj-kvalitets-Aloe Vera fra firmaet, ved jeg !
Håber det hjalp dig !

Accepteret svar
Fra : sacha

Modtaget 60 point
Dato : 23-11-02 19:13

Hej milleBK
Et godt bud på en god hudplejeserie kunne være fra det antroposofiske firma Weleda, de laver flere forskellige produkter. En ide kunne være Iris- eller vildroseserien. Som bodylotion kan Malve Bodylotion eller Aloe Vera Bodylotion anvendes, de er alle fra Weleda. Et andet bud kunne være Dr. Hauschkas plejemidler, jeg mener at Wala er ansvarlig for forhandling. Midlerne kan købes i helsekostforretninger, yderligere oplysninger samt evt. abonnement på Weledabladet (gratis!) kan fås hos Dansk Helios.

mvh. sacha

Kommentar
Fra : Methe

Dato : 24-11-02 11:41

ET andet rigtig godt produkt, som ikke indeholder tilsætningsstoffer og andet 'skidt' er Dr. Hauschka. Dette mærke fås i div. helsekostforretninger. Se bl.a. denne site http://www.duft-natur.dk/hauschka.htm.

Jeg kender godt Herbalife - rigtig godt og vil blot sige, at den eneste ulempe ved produkterne er deres duft, som er meget 'dominerende', og hvis du har en meget sart hud vil det måske være en idé at prøve nogle produkter uden parfume.

Ren mandelolie er også velegnet til tør hud og så er det billigt. Kan bruges både på kroppen og i ansigtet.

Og sidst men ikke mindst findes der et mærke, som hedder Babor, som fås hos div. kosmetologer. Det er planteolier, som er meget gavnlige især i forbindelse med sensitiv hud.

Held og lykke
Methe

Kommentar
Fra : milleBK

Dato : 04-12-02 23:55

Hey igen!

Hvor kan man købe disse plejeprodukter fra Dr.Hauschka eller Weleda?
Som sagt har jeg mega tør og sensibel hud med knopper/akne.. pga tørhed og hormonelle ubalancehed! (puberteten! Møgz!)
Jeg bor i København-området så hvilke helsebutikker har alle produkterne fra Dr.H og Weleda? Og hvor? Thank you hvis I gider at hjælpe mig!!!
Bare for at være sikker! Er Dr.Hauschka eller Weleda god?
Hvad med æterisk olier? De skulle være god mod tørhed? Rosa Mosqueta Hybenkerneolie har jeg hørt...

Knuzz MilleBK

Kommentar
Fra : milleBK

Dato : 04-12-02 23:57

Hey igen!

Hvor kan man købe disse plejeprodukter fra Dr.Hauschka eller Weleda?
Som sagt har jeg mega tør og sensibel hud med knopper/akne.. pga tørhed og hormonelle ubalancehed! (puberteten! Møgz!)
Jeg bor i København-området så hvilke helsebutikker har alle produkterne fra Dr.H og Weleda? Og hvor? Thank you hvis I gider at hjælpe mig!!!
Bare for at være sikker! Er Dr.Hauschka eller Weleda god?
Hvad med æterisk olier? De skulle være god mod tørhed? Rosa Mosqueta Hybenkerneolie har jeg hørt...

Knuzz MilleBK

Kommentar
Fra : Methe

Dato : 05-12-02 08:56

Hej igen
Dr. Hauschka kan du bl.a. købe i helsekostbutikken på Nørrebrogade. Jeg kan ikke huske, hvad den hedder, men den ligger tæt v. Elmegade og Stengade/Assistentens kirkegård, så er du nogenlunde pejlet ind. Mærket fås i øvrigt i de fleste helsekostbutikker og ja, mærket er rigtig godt.

Weleda kan du vist købe i Matas - prøv at spørge.

Ciao

Kommentar
Fra : milleBK

Dato : 08-12-02 18:42

Hej igen....

Hvilken af de to passer bedst til min hudtype(sensibel/acne og lidt tør) :
Dr.Hauschka Cleansing Cream eller Dr.Hauschka Cleansing Milk.
Fordi "cream" er bedst til aknehud, men "milk" er bedst til sensibel..

Knuzz!