/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Curling!
Fra : tedd
Vist : 899 gange
300 point
Dato : 17-02-06 10:18

Vi sidder alle i åndeløs spænding! Tommy og Claus ser det for oven! Isen curler for lidt og et hår ødelægger det hele! Er det retfærdigt! Vi burde jo komme direkte i finalen med hende Denise på holdet!

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-02-06 10:39

Jow - men det kan bare ikke nytte noget, når kaptajnen har fået for lidt is i whiskysjussen.
Vi må nok forvente en noget "krøllet" sejllads fremover.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 10:41

Det ok at deltage i vinter OL men hvorfor skal det være i den absolut kedeligste disciplin?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-02-06 10:57

Denise er da ikke kedelig - hun kunne da godt få lov at smide lidt med mine sten - UPS

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 12:54

Tedd - Spillet er sgu ikke kedeligt, det kræver blot at man har noget at flytte rundt med!! Du ved ligesom med Skak. Hvis man som jeg er til piger, synes man dog nok at MANDE-Curling er noget røvsurt mandehørm, der er kommet for langt ud at skide på isen.

Oversæt selv til engelsk, det bliver det ikke ringere af.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 16:48

Nej de fejer da skam godt hvis det er det du mener, Arne? Men helt ærligt! 2 timer i den bedste sendetid med en flok hvinende og fejende piger? Skak er da osse interessant, men der er jo nok en grund til at det aldrig bliver vist på tv! Kunne forøvrigt lige se de 2 curlingkommentatorer sidde og heppe på Bent Larsen med ord som! Kom nu Bent det nu det gælder det den afgørende brik, nej hvor er det altså et drama! Snup bonden Bent, nej han går sg efter løberen, det var selvfølig osse en mulighed!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 16:56

Men selvfølig kunne man måske godt afse et par timer hvis de spillede i det her outfit http://www.123hjemmeside.dk/Team-Tcc/2052162?i=2576241

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 18:13

Jammen vi er skam enige om den TOTALE mangel på WhitOutfit!

Men på en regnvåd og kold februardag, kan selve spillet altså godt ophidse mig. Som sagt kræver det viden om spillets regler og helst også at man har prøvet selv. Det er altså ikke spor nemt at få stenen til at curle i det helt rigtige tempo og i den helt rigtige retning. Og så at lægge taktikken? Jo der er en del Skak i spillet.

God weekend. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 18:32

P.S.: vedr. oversættelse:

"MANDE-Curling er noget røvsurt mandehørm, der er kommet for langt ud at skide på isen."

"Men-scruing is some arceacid manstink to far out on the lake for a shit"

P.P.S.: Jeg er IKKE uddannet translatør.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-02-06 19:15

Snarere:

ass-sour men-odeur - too far out to skid on the ice - OR WHAT ?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 19:55

Ja den var sgu heller ikke så langt ude. COOOOOL

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 19:58

Tedd - Kunne du forestille dig Gunnar Nu kommentere en Curling-kamp?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 20:14

Citat
Det ok at deltage i vinter OL men hvorfor skal det være i den absolut kedeligste disciplin?

Det vil jeg nu ikke gi' dig ret i.

Citat
Men helt ærligt! 2 timer i den bedste sendetid med en flok hvinende og fejende piger?

Det er jo op til dig selv om du vil se det kedelige eller ej der er jo andre programmer, som for dig kunne være mere interessante.

Nu ved jeg godt at arne.jakobsen ikke spurgte mig, men jeg kan godt forestille mig Gunnar Nu kommentere en curlingkamp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 20:31

Gunner Nu? Det ville være noget med "Lille henrivende Denise glider elegant hen over isen som en svane!"

Ja du har ret ans! Jeg udtaler mig osse kun på egne vegne! Det kunne måske være spændende hvis det for en gang skyld var Danmark der var foran med 10 - 2 . Hvad blev der af hende Helene med VIV VIV hun var da i det mindste underholdende og kunne curle stenen istedet for at give isen skylden!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 20:55

Hun stoppede, mens legen var god

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 20:59

Helt fint ans. Kom så med det. Hvad ville Gunnar Nu have sagt? Det ER jo en smalltalk, så alle har ret til at udtale sig. Glæder mig til at læse din udlægning.

Tedd - Ja det ville have været noget i den retning. M.h.t. Malene (VIV VIV), var hun og hendes hold ikke dygtige nok. Så simpelt er det (kedeligt, men sandt).

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 21:09

Ikke dygtige nok? Vandt de ikke en medalje?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 21:13

Kommentatorclaues kalder ellers Dorthe Holm for kvindecurlingens svar på Maradona! glæder mig til at se hans berømte finte hvor han lagde ind over med det forkerte ben!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 21:43

Citat
Indtil videre må det flotteste og mest markante resultat anses at være sølvmedaljerne ved de Olympiske Vinterlege i 1998, hvor Helena Blach Lavrsen i den japanske by Nagano sammen med Dorthe Holm, Trine Qvist (daværende RCK), Margit Pörtner (trådte sine juniorcurlingsko i RCK) og Jane Bidstrup holdt danskerne vågne om natten, når de skulle følge med i de spændende curlingkampe.

Jeg sad da selv oppe om natten for at se curling

arne.jakobsen

Hun hedder Helena Blach Lavrsen, hvis det er den samme vi tænker på.
Det er da muligt at du kender en, der hedder Malene, men så er det ikke den samme, som var med til at vinde sølv ved OL i 1998.

Og ja, jeg kan lige forestille mig Gunnar Nu råbe højttalerne ud.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 21:49

Tedd - Tag dig sammen. Når jeg skriver: "Ikke dygtige nok", mener jeg selvf. at de tabte kampen om at komme til OL.

Det hold der repræsenterer DK, ER det bedste hold DK kan stille med.

Sådan er det bare. Slut prut. Det er hverken dig eller mig, der bestemmer; det gør holdene selv.
Det bedste hold vinder og kommer til OL.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 21:56

ans - Du har ret. Det var Helena jeg mente. Sorry.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 21:58

Hun er bare skarp hende ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 22:20

Jeg tror også at "Helena" stoppede på "landsholdet" efter OL i 1998.

Der blev lavet nogle nye regler, så det var et "andet" hold, der senere kom til at repræsentere Danmark ved internationale stævner.

Men her er lidt om Helena

http://www.inpress.com/webbilaga/hvidovre/artikel7.shtml

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 22:20

Ja Tedd - Hun er god til at bruge Internettet. Hendes egen viden, kan vist ligge på vore negle.

Det er jo DET. DU og Jeg ved noget. ans VED ikke noget. Hun kan bare finde tingene på "nettet".

Læs hendes Profil, se hvad hun har svaret på! Og med hvad? Internettet! Intet andet.

ans kan ikke en skid. ans har ingen viden. ans er DUM.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 22:27

Og hendes seneste indlæg beviser min påstand; endnu et link. Hun kan intet selv.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 22:31

Tjah Arne, du er velkommen til at lave din egen tråd om ans, men så længe det er i min tråd vil jeg tilråde dig til ikke at kalde andre deltagere i tråden for dumme! Ellers bliver jeg nødt til at blackliste dig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 22:32

Intet personligt Arne! Det gælder osse andre deltagere i denne tråd

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 22:43

Jeg kunne nu huske, at hun hed Helena. Blot for at bevise min "påstand" måtte jeg finde et bevis, så selv arne.jakobsen blev overbevist. Jeg sad oppe om natten for at se OL-finalen, hvor Helena var "skipper"

Citat
arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 21:56

--------------------------------------------------------------------------------
ans - Du har ret. Det var Helena jeg mente. Sorry.

Hvorfor du så skal blive så sur på mig nu, det må du være den der selv ved.

Men kommer lige med et link mere om Helena

http://www.billed-bladet.dk/default.asp?Action=Details&Item=3615

Til orientering, så har jeg ikke søgt på nettet for at finde ud af, hvornår man er blacklistet på kandu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 22:50

Kært barn har mange navn! Helene, Malene og Helena!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-02-06 22:59

arne.jakobsen

Har du nogen negle tilbage?

At jeg kommer med et link om Helena skyldes at du mente hun hed noget andet. Jeg kunne godt huske hvad hun hed, men det kunne du ikke.

Det var kun for at overbevise dig om at jeg havde ret m.h.t. navnet på den pågældende spiller, at jeg kom med et link.

Jeg sad oppe om natten for at se den finale.

Men her er endnu et link om Helena

http://www.billed-bladet.dk/default.asp?Action=Details&Item=3615

Så kan jeg da også lige fortælle dig arne.jakobsen, at jeg ikke har været på nettet for at finde ud af hvornår man er blacklistet på kandu.

Det har jeg læst i de regler kandu har skrevet.

Har du selv fundet ud af dem eller skal de skæres ud i pap for dig?

Accepteret svar
Fra : brokke44

Modtaget 300 point
Dato : 17-02-06 23:07

Det er dog de utroligste ting, I kan komme op at skændes om.

Nu gik det ellers lige så godt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 18-02-06 01:57

brokke44 - Som du ser, kan profilen ans skændes om alt. Og lykkedes det ikke første gang:
Bladr tilbage i denne tråd:
Kommentar Fra : ans Dato : 17-02-06 22:43

så prøver hun da bare igen:

Kommentar Fra : ans Dato : 17-02-06 22:59

Der er KUN 16 minutter imellem hver, og ans kan ikke huske hvad hun lige har skrevet??????

Hun elsker mig så højt at jeg skal nævnes ved navn i hendes første indlæg!!! Men komme med bare én morsom kommentar vedr. Gunnar Nu??? Eller noget andet relevant???NIX!!

Så hellere benytte lejligheden til at lave mere lort i tråden. Bvadr.

Og hvorfor begynder hun overhovedet at snakke om at være Blacklistet på Kandu???? Det kan slet ikke lade sig gøre! Endnu mere ans'e-vrøvl.

Men skide med det Tedd. Det var jo et "for-sjov" spørgsmål, jeg siger G'nat & G'weekend.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-06 10:06

Du begyndte arne.jakobsen

Citat
arne.jakobsen

Dato : 17-02-06 22:20

--------------------------------------------------------------------------------
Ja Tedd - Hun er god til at bruge Internettet. Hendes egen viden, kan vist ligge på vore negle.

Det er jo DET. DU og Jeg ved noget. ans VED ikke noget. Hun kan bare finde tingene på "nettet".

Læs hendes Profil, se hvad hun har svaret på! Og med hvad? Internettet! Intet andet.

ans kan ikke en skid. ans har ingen viden. ans er DUM.

Hvorfor jeg kom med to indlæg skyldes, at der gik så lang tid, før det første blev vist på siden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 10:31

Er der curling idag?

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-02-06 10:46

tedd

Godt brølt - løve

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-06 10:51

Ja iden bedste sendetid det startede kl 9:00

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 11:12

Hvem fører?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-06 11:24

Jeg kan ikke se Zulu, kan du ikke det, så du kan komme med resultater?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-02-06 11:25

Sverige vandt 10 - 5

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 11:30

Djävla svenska!! http://ol.tv2.dk/article.php/3674509.html
Hold da op hvor danmark fejer dårligt! Tror de skal på rengøringskursus!

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 16:24

Tak for svaret brokke44, tror du ramte essensen i smalltalk Desværre er meget af det brok

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-02-06 16:26

Og velkommen til Kandu forøvrigt

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 18-02-06 16:54

tedd

Det er her man skal sige tak - har jeg set - under andre grupper, og da høflighed intet koster, er det det, jeg gør.

Jeg har endnu ikke sat mig ind i, hvad alt det pointhalløj betyder, men det finder jeg vel ud.

Også tak for velkomsten - indtil nu har det da været meget hyggeligt.

Citat
Intet er umuligt for den, der ikke kan selv (Weilers lov)