/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Mørke striber ved TV-Out . . .?
Fra : lebt
Vist : 588 gange
100 point
Dato : 23-11-02 12:02

Jeg har et Asus V8440 m. Tv-Out. Når jeg bruger TV-Out er der to mørke striber på TV'et. Et i alleryderste venstre side & et meget generende ca. 25cm. fra højre side. Billedet vises - men det er som om at der er skruet ned for kontrasten i de to striber. Håber det giver nogenlunde mening?! Jeg bruger et S-VHS kabel direkte fra grafikkort til TV. Jeg har prøvet alverdens indstillinger m. TV-Tool, skiftet driver & kabel til kortet o.s.v. Lige lidt hjælper det . . .

Jeg skulle da ellers mene at en Conexant (som sidder på kortet) - er den bedste TV-Out chip der findes på GeForce TiXXXX kortene? Er der nogen der har en idé om hvad mit problem kan skyldes?

Kommentar
Fra : technet

Dato : 23-11-02 12:13

hvis du kigger ( gennemtygger ) på denne side så er der ikke noget at tage fejl af

http://www.digit-life.com/articles2/gf4/geforce4-tv-out.html

Kommentar
Fra : xou

Dato : 25-11-02 22:21

ER DU SIKKER PÅ AT DU HAR -VÆLDT AT BRUGE MARKERINGEN (MIN ER DANSK)TESTBILLEDE FRA.DU BEHØVER IKKE TV-TOOL.START-INSTILLINGER-KONTROL PANEL-SKÆRM-INDSTILLINGER-AVANCERET-VALG AF ENHED.HER KAN DU SKIFTE IMELLEM -FRA ANALOG SKÆRM OG TV...

Kommentar
Fra : lebt

Dato : 26-11-02 11:56

> technet: Artiklen fra www.digit-life.com - er mega-lang & gennemgår virkelig TV-Out funktionen på alle leder & kanter. Det hjalp dog ikke rigtig på mine striber!

> xou: Jeg har valgt testbillede fra i TV-Tool & for længst prøvet TV-Out gennem Nvidia-driverne!

Ingen af de svar der er kommet har været af afgørende betydning . . .

Jeg har nu fundet ud af at striberne mindskes hvis jeg istedet bruger et composite-kabel. Hvad striberne skyldes er mig stadig en gåde - men nu er det i det mindste til at holde ud at se på!

> technet & xou: Takker dog selvfølgelig alligevel for Jeres svar!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 26-11-02 12:24

HEJ IGEN PRØV DET HER SKULLE GIVE BEDRE BILLEDE MED DENNE NYE DRIVER.
OPDATER DRIVER 40:72 HER
http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp
I BOKSEN VED NVIDEA DRIVERNE SKIFTES FRA AUTOMATISK TIL SAMMENSAT TV OUT
PAL SÆTTES TIL DANMARK