/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Køb af surround-forstærker
Fra : dreyer
Vist : 398 gange
100 point
Dato : 16-02-06 22:47

Jeg har kig på en brugt Yamaha DSP-A1 til cirka 4000 kr. Den er cirka seks år gammel og understøtter kun DTS og ældre formater, men ingen af de nye DTS-formater (såsom -EX, Neo:6, 96/24, osv.). Er dette et problem? Får jeg brug for det til at spille fremtidens film i en ordenlig kvalitet? Er det et godt køb?

Jeg skal bruge den til et almindeligt surround-system med 2 x front, 2 x bag og en center, og muligvis en subwoofer.

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-06 09:02

Lyder dyrt for en 6 år gammel slæde, der ikke understøtter det nyeste.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-06 09:03

At spå om hvilke formater der gældende til næste år, tror jeg ikke er klogt. Men det går stærkt. Vær vis på det.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-06 12:47

Oki, har set nyprisen. Kan se den har kostet meget, men det ændrer ikke ved det faktum at den allerede nu er utidssvarende.

Det er lidt svært det der. Kan den opdateres, kan det være et ok køb. Det skal du næsten få checket med Yamaha-importøren.

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 17-02-06 14:07
Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-02-06 14:15

Umiddelbart enig Simmaster

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 17-02-06 17:50

Hej!
Tak for indlæggene.

Spørgsmålet er bare om det faktum, at den kun understøtter "almindelig" DTS er et problem, hvis jeg f. eks. har en DVD hvor lydsporet f. eks. er DTS-EX (hvis det er sådan det er)?

Selv hvis jeg køber en ny forstærker løber jeg jo før eller siden ind i problemet med nye formater (hvis det altså er et problem?), med mindre den selvfølgelig kan opdateres.

Hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 17-02-06 18:37

Hold dig væk fra den 6 år gamle maskine!!!

HIFI klubben er et stensikkert sted at handle, og den forstærker der er helt sikkert et godt køb!!!

Kommentar
Fra : dk

Dato : 18-02-06 20:39

Hejsa

for så vidt enig hvad de andre skriver men.......
jeg har en A500 til salg for kr. 2500,-

se evt. mere om den her
http://www2.yamaha.co.jp/manual/pdf/av/english/am/DSP-A500.pdf