/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
den fryser
Fra : lenelille
Vist : 591 gange
100 point
Dato : 16-02-06 22:15

min pc`er fryser, så kan jeg trykke på hvad som helst, der sker ikke noget,så skal jeg genstarte, vi har snakket om at formatere den, men det er jo dumt hvis det ikke virker vi har ikke meget forstand på pcèr. ungerne har mest brugt den til at spille på.
Er det noget vi selv kan fikse eller skal vi til fagfolk.
hardisken er delt i to, har det noget med det at gøre?

kh. lene

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-02-06 22:19

strik en varm trøje til den

hvordan er sikkerheden på den , kan meget nemt være spyware

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 16-02-06 22:27

prøv først at få den tjækket her
http://www.spywarefri.dk/forum/
de er spesialister til at rense for alt snavs

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 22:31

som bredker skriver - gå ind hos www.arlet.dk eller www.spywarefri.dk - hent hijackthis - scan og send loggen retur så får du hjælp de ikke kan tage fejl af

ps... en formatering - restore - recovery - genindlæsning af pc er ingen ulykke - det kan faktisk give pc´en det pif der skal til ved at I får en helt frisk maskine igen (og udelukker helt vira osv)

jeg anbefaler dog i prøver ovenstående først

Accepteret svar
Fra : tukols

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-06 01:28

Hvor længe har computeren kørt. Hvor meget "snavs" er der indeni?

Alle kølere og vifter "tiltrækker" snavs og støv, og det kan godt få det hele til at "fryse" p.g. a manglende køling når det bliver slemt.

En FORSIGTIG FORSIGTIG støvsugning, samtidig med at du holder igen på selve viften så den ikke får "turbo" på og ødelægges, samt en vatpind med lidt sprit på.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-02-06 01:35

Edit: Der er en stor vifte nede i bunden. En i strømforsyningen, og en på grafikkortet.
Hvis i ikke har åbnet en computer før, så er det den side "modsat der hvor stikkene sidder" der skal åbnes.

Husk at aflade jer selv elektrisk før i rører ved noget indeni computeren. Få evnt. en til at hjælpe jer som har prøvet det før.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 17-02-06 09:14

Det kan være en ram fejl som kan udbedres ved at afmontere dem og rens stikket på dem med viskelæder eks. Den type der sider på enden af en skole blyant.

Hvis det er noget i ikke ønsker at forsøge. Så er der kun service tilbage... eller en PC fingernem nabo.

MV
Peter Jensen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-02-06 15:51

Som tidligere skrevet, så kommer det meget an på hvor pc mindet i er. Da i ikke rigtig kommer ind til sagens kerne, bortset fra at den fryser, er det svært at komme med et forslag, da det kan være mange ting der får den til at fryse.
Kom med lidt mere og vi skal forsøge at hjælpe.

Kommentar
Fra : lenelille

Dato : 17-02-06 21:06

det ved jeg godt men vi har slet ikke noget forstand på pc, andet end det vi har lært os selv, ved at prøve os frem.
jeg har kigget lidt i de forskellige programer der er og mange af dem kan jeg slet ikke åbne, den skrive at der mangler noget, for at kunne åbne filerne. jeg har prøvet at geninstalere men det virker hellere ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-02-06 05:59

tilsyneladende fryser den da ikke hele tiden

Hvad er det I har geninstalleret ???? Når maskinen søger efter "noget" - prøv så at skrive ned hvad det er den søger efter

Der er jo den mulighed at der skal køres en omgang oprydning - altså - diskoprydning - chckdisk og diskdefragmentering for at rette op på lidt af det hele . ( det skal gøres ofte når i kører spil)

Muligheden for at i har fået snavs på er der også - og ved ikke meget om det vil jeg anbefale at I kontakter www.arlet.dk og henter hijackthis - scanner og sender loggen til ham. Hans e-mail står forneden under "hvem er jeg" - så får I da udryddet evt skidt og kanel

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 18-02-06 11:18

Hvilken windows udgave bruger i? 98, 2000 eller xp?

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : lenelille

Dato : 21-02-06 21:37

Tak for svaret tukols.