/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Microsoft Defender (bata2)
Fra : olarsen
Vist : 646 gange
500 point
Dato : 16-02-06 21:25

Hej derinde,
Jeg har forsøgt at finde spyware med forskellige producenter af antispyware, hver gang finder man spyware (ikke de samme ) og hver gang skal man købe programmet for at fjerne spywaren. Sidst forsøgte jeg at installere Microsoft Defender (bata2), men dette mislykkedes med flg fejlmedd.
Citat
Error 1609. An error occured while applying security settings. Users is not a valid user or group. This could be a problem with the package, or a problem connecting to a domain controller on the network. Check your network connection and click retry, or cancel.

Jeg har et lille netværk med 3 PC'er med 'W2K pro', de kører i samme usergruppe. Der er en 4. som kører i sin egen usergruppe, men det skulle vel ikke have noget at sige?

Jeg kunne jo selvfølgelig spørge MS support, men de skal jo ikke have point vel!

vh ol

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-06 00:01

Du kan da få Ad-aware som freeware, den er ret effektiv og som sagt gratis.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-06 00:04
Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 17-02-06 00:08

Undskyld - jeg glemte at skrive, at du kan få en gratis version af Ad-aware

her: http://www.lavasoft.de/ms/danish/

Men husk den hedder ad-aware - ikke adware!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 17-02-06 01:48

Hm............mærklig melding den der:

Citat
Error 1609. An error occured while applying security settings. Users is not a valid user or group. This could be a problem with the package, or a problem connecting to a domain controller on the network. Check your network connection and click retry, or cancel.

Jeg fik nøjagtig den samme, da jeg forsøgte at installere den. Det var på en "stand alone" pc. Logget på som administrator.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 17-02-06 15:47

Tak Maxhankat, jeg har allerede AdAware og den finder også noget spyware, ind til nu ikke noget virkeligt alvorligt, men når man så prøver at bruge en 'rigtig' spyware finder og man så også får at vide at der er nogle alvorlige spywarer så kan man godt blive bekymret. Jeg har dog på fornemmelsen at det som købeversionerne er noget de vil skræmme os stakkels intetanende brugere med så min tillid er ikke alt for stor til købeprodukterne. Ind til nu har jeg klaret mig med AdAware og Spywarefri, men kunne godt tænke mig også at have en realtime spyware finder, her var det så at MS kom ind i billedet, men desværre med et lidt nedslående resultat.

vh ole

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-05-06 17:20

Der findes måske ikke en løsning på fejlkode 1609?!

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-06 18:23

Efter min mening er Defender fra MS det rene skod. Jeg brugte den på arbejdet, men den blokerede total for fjern betjening af pceren. En god Real time scanner er

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm

hent:

Spyware Guard

og så er den jo gratis

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-05-06 18:27

http://www.superantispyware.com/index.html

freeware versionen er supergod - værd at prøve og anbefalet af www.spywarefri.dk - har du prøvet den ???

davs maxhankat

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 02-05-06 18:57

Da jeg ikke skal bruge min PC som fjernarbejdsplads er det ikke noget problem, men hvordan fik du installeret programmet Trold......? Kørte det bare lige på eller var der problemer?

Jeg bruger pt sprwarefri og ad-aware begge to ganske fine programmer, men en realtime scanner ville jo være en lille grad bedre.

mvh ole

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 02-05-06 20:16

du går bare ind her

http://www.javacoolsoftware.com/sgdownload.html

Henter programmet, køre det og vælger live update. Så ligger det nede ved uret og du kan se det.

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 03-05-06 20:04

Tak for linket troldenesdhb . Jeg fik en 'Trojaner' på PC'en med det samme jeg forsøgte at gemme den på min PC. Så det program var ikke lige det jeg havde brug for. Jeg har heldigvis en virus scanner som kunne fjerne den.

mvh ole

Kommentar
Fra : lawitt

Dato : 03-05-06 23:43

Hej, grunden til at du får en fejl er sikkert at du kører dansk på den ene PC og engelsk på de andre?

Hvis dette er tilfældet kan du downloade en ny version og installere denne istedet:

http://support.microsoft.com/?kbid=915087

I nogle tilfælde har denne også løst problemet:

Gå ind i start->Run og kør denne kommando: 'net localgroup Users /add'

http://www.windowszone.de/Defender.Windows

Mvh. Lars

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 04-05-06 06:30

hvad så, virker det ??

Og skal tråden ikke lukkes inden der gror mug på den (Y)

Kommentar
Fra : olarsen

Dato : 04-05-06 16:26

Rolig nu troldenesdhb, jeg sadler ikke samme dag som jeg rider. Jeg skal jo også lige prøve om lawitt link duer, jeg var jo ikke så heldig med det du havde sendt! . Fredag får jeg måske tid til at afprøve de seneste forslag.

vh ol