/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Transport Tycoon multiplayer
Fra : Oddseren
Vist : 315 gange
139 point
Dato : 16-02-06 19:57

Hej

Lige siden jeg fik min første PC, har jeg spillet Transport Tycoon. Dengang i de go'e gamle dage med Win95 og DOS spillede min bror og jeg med hinanden via et serial cable. Nu har vi så fundet det frem igen og fået det til at køre i XP.

Der er bare lige det problem, at når vi spiller via IPX eller TCP/IP, er det kun muligt at købe toge. Når du køber et fly/skib/lastbil, fryser spillet. Problemet opstår IKKE når det er et single player.

Har læst meget om det i diverse forums, men de indlæg jeg har fundet om det, er efterhånden flere år gamle. Dengang var der intet at stille op, da det simpelthen var en fejl i multiplayer delen.

Så ville være lykkelig hvis der var nogen der havde kendskab til en patch der fixede dette problem, da 2.0 patch'ene ikke gør.

MVH
Kasper

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-06 22:38

Prøv at instille autosave til hver 3`de måned.
Prøv om du kan instille forbindelses-hastigheden til langsommere.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 17-02-06 17:37

Hej Kasper
Jeg er også helt syg med Transport Tycoon og Transport Tycoon Deluxe, eller rettere var, for det har fået en aftager i Transport Giant, som er helt i samme ånd som det første spil men med væsentligt opdateret grafik og lidt mere korrekt historisk.
Nu vågner jeg jævnligt med et spil Transport, der er løbet løbsk, fordi jeg simpelthen ikke kan slippe det, før jeg falder i søvn.
Jeg kan altså ikke løse dit problem, men du bør virkelig give den nye version en chance, hvis du ikke allerede kender det. Og det skulle undre mig, hvis dit problem består i den nye version. Og så er det ret billigt.

Et par relevante links:
http://www.transportgiant.com/
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav=1971&nav_genre=1971&page=product&prod=548855&tduid=85005f9c8df1c9e85e54597a04c4c141
http://www.billigespil.dk/shop/default.asp?setlng=26&productid=10510173

God fornøjelse
MichaelSP