/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pgo comet - ang. diverse mål..
Fra : steffen_87
Vist : 1247 gange
100 point
Dato : 16-02-06 18:54

Jeg har en comet årg 04. (EU30)
Hvilken str. er koblingen, 105 eller 107 mm, når den er standdard.

Overvejer at lave følgende opsætning.

KARBURATOR 17,5MM/Italy Racing
CYLINDER 47,6, med topstykke/Athena
Kobling Racing Justerbar/Topracing..

Har i forvejen et Polini variomaticsæt monteret og en 45´er udstødning.

Mvh Steffen..

Kommentar
Fra : lund666

Dato : 17-02-06 09:32

http://www.thansen.dk/products.asp?c=659879853&n=1712457818

Ved ikke om T-svansen kan hjæpe dig ;)

Lund
ps, fed nok opsætning du vil sætte på ;D

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 17-02-06 10:02

Din opsætning er ok, men en 45 udstødning er ikke til høje omdrejninger, som din cylinder er til, og din gearing, er sikkert også for lille til standard 45 udstødning.
Hvis jeg var dig, så ville jeg skifte til en Technigas Next, men IKKE den fra Thansen, fordi Thansen udstødninger er der plumber i, helt inde i potten, hvor man skal skære den op for at få den ud.

Med en tunudstødning får du sikkert samme/bedre optræk end det du vil få med 47,6 cylinder, men du får næsten med sikkerhed højere topfart, da en Technigas Next kører meget længere ud i gearet.

Husk at skifte til større dyse og skifte ruller/koblingstrykfjeder, så du får flere omdrejninger.

Ellers prøv kun at skifte udstødning, dyse og ruller. Det vil måske være nok for dig.

Det er jo tosset med en 50ccm udstødning til 70ccm cylinder.

Godkendelse af svar
Fra : steffen_87

Dato : 17-02-06 15:19

Tak for svaret NoShyGuy. :D
Vil jeg prøve så, har oss lige bestilt varer hjem.

Carbon membranblade
Polini air speed
Polini rem
Krumtap racer/Topracing
Kobling Racing Justerbar/Topracing.

Resten må vente til lønningsdag.. ;)

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 17-02-06 15:55

Har kigget lidt rundt og Technigas Next udstødning fås ikke til pgo comet, der er i det hele taget ikk ret meget til sådan en fætter.. :o/
Men overvejer en PROMA LEGAL eller en Turbokit.. Hvilket er at fortrække, vil heller ikk vække alt for meget opmærksomhed fra panserne, så undværer knækudst.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-02-06 18:45

Hvis du skal ha en potte som trækker rigtig godt, så skal det være Prestigio!!
Den er der også massere af fart på, og den er flot/hurtig uden at være en knæk potte.

Husk nye krumtapslejer til din nye krumtap

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-02-06 18:50

http://www.scooter-attack.com/index2.php?lang=e
rigtig mange vilde potter til Comet

Kommentar
Fra : steffen_87

Dato : 17-02-06 21:45

NoShyGuy--

Og den passer på en almindelig pgo comet, eller skal den tilpasses??

Kommentar
Fra : Qua

Dato : 04-10-06 14:03

KARBURATOR 17,5MM/Italy Racing
CYLINDER 47,6, med topstykke/Athena
Kobling Racing Justerbar/Topracing..
Lyder helt fint
vil sige jeg topraceing ikke laver en ret go kobling til comet men det dit valg
Std Kobling på en Pgo Comet E.1 50
er 107
og du kan godt få knæk til en Comet en 2 gange Knæk til 1300 kr
og det er meget vigtig at du for en krumtap for hvis der går noget galt med den du har nu kan du få Stempelet lige op i røven og det er der folk der er døde af