/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Forespørgsel: Vandbørnene med dansk tale~
Fra : lebt
Vist : 1030 gange
20 point
Dato : 23-11-02 11:39

Vi husker tydeligt filmen "Vandbørnene" fra vores barndom. Den nøjagtige handling er lidt sløret - men filmen handler meget kort fortalt om en dreng - som falder i en dam - hvorefter filmen går over i tegnefilm. Her fra foregår handlingen under vandet.

Vi har fundet orignal-filmen på Amazon.co.uk under navnet "The Water Babies" - men det har været komplet umuligt for os at finde den m. dansk tale. Vi ved at den blev vist i dansk TV for ca. 18 år siden m. dansk tale. Vore forældre optog den da også dengang - men et godt stykke tid efter slettede min yngre bror den ved et uheld. Både jeg, bror & mine 2 søstre var meget ulykkelige. Da det nu er blevet tid til lidt nostalgi sammen med den nye generation - tænkte vi på om der evt. er en venlig sjæl - et eller andet sted derude - som ligger inde med denne film. Altså den med dansk tale! I så fald vil vi blive ovenud lykkelige om vi kunne erhverve os en kopi. Vi er selvfølgelig villige til at betale hvad det måtte koste.

Mange venlige hilsener,
Lars, bror, søstre & den nye generation

Kommentar
Fra : vassago

Dato : 01-01-03 23:59

Prøv at kontakte Danmarks Radio, de er ofte meget behjælpelige hvad sådan noget angår.

Du kan evt. også tage kontakt til Statens Filmcentral, eller tage ned på de lokale bibliotek, de
kan mulighvis få filmen.

Tommy