/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
C:\recycler\S-1-5-21 ....??
Fra : BerndJ
Vist : 1047 gange
500 point
Dato : 16-02-06 18:04

Jeg har lige "kørt" en Norman Virus Control på C-drevet. Den har ikke fundet nogle infektioner .... MEN den siger at der er 150 filer som ikke kan skannes ("cannot parse or unpack this object"). Disse filer ligger i en mappe som hedder recycler .... MEN når jeg går i stifinderen kan jeg ikke få øje på denne mappe ... og jeg har heller aldrig installeret sådan et program el. lgn..

Er der nogen som kan forklare mig hvordan det hænger sammen?? Hvor kommer denne mappe fra? Hvorfor kan jeg ikke finde den? Hvorfor kan Norman ikke skanne disse filer? Er disse filer "farlige"? I det hele taget: hvordan bør jeg forholde mig til Normans melding??

PS: jeg bruger Windows XP, daglig SpywareBlaster og AdAware.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-06 18:29

Prøv at gå ind under Kontrolpanel > mappeindstillinger og Vis og fjern prik i Vis ikke skjulte filer og mapper. Så burde du kunne finde mappen!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 18:32

Folderen "Recycler" er en skjult systemfolder - og er folderen for "papirkurven". Derfor kan du ikke umiddelbart se den.

Underfolderen/folderne S-1-5-21 ... knytter sig til de brugerprofiler der er oprettet på computeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 18:33

hvad står der efter hvad du oplyste ??? (lyder som en trojan der gemmer sig)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 18:35

Man skal BÅDE vise systemfiler/foldere OG skjulte filer/foldere før "recycler" eller lignende navne (afhængig af OS) dukker op.

Hvis du i Start -> Kør skriver: "explore c:\recycler" uden citationstegn og afslutter med ENTER så ryger du lige ind i windowsfolderen der indeholder din papirkurv.

På min Win2000 skal jeg dog skrive c:\recycled

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 16-02-06 18:59

Prøv at åbne Norman / konfiguration / on demand scanner / arkivfiler og sæt flueben.
Mener det er den eneste måde, du kan få Norman til at scanne dem.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 19:11

Til Tedd:
prikken i Vis ikke skjulte filer og mapper ER fjernet, men alligevel kan jeg ikke se mappen

Til Miritdk:
Har for ganske nylig (3-4 dage siden) kørt "Trojan Hunter".
Der står iøvrigt:
C:\recycler\S-1-5-21-1229272821-484763869-1957994488-1003\Dc2\Advertisincom2.zip
og 149 andre som ligner ovenstående meget

Til berpox:
det virker ikke hos mig - der kommer fejlmelding: "Windows kan ikke finde ..."

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 500 point
Dato : 16-02-06 19:15

Du skal også fjerne fluebenet ved "skjul beskyttede operativsystemfiler" ... så kan du se folderen.

min fejl - der mangler et "r" i explorer....

explorer c:\recycler

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 19:16

Til Sofus.dk:

TAK - det prøver jeg ... sidste gang jeg scannede C tog det 75 min. - så du skal have lidt tålmodighed før jeg kan komme med tilbagemelding.

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 19:24

Til berpox:

fint - TAK !! MEN den viser kun 2 (ud af 150 filer) - hvor er de andre?? MEN hvis det er harmløst og ikke tegn på noget "farligt" - ja så kan det jo være ligemeget - foreløbig tak for hjælpen!!

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-02-06 19:30

prøv at skrive "explorer C:\recycler\S-1-5-21-1229272821-484763869-1957994488-1003\Dc2"

og se om der ikke dukker noget mere op.....

Filerne er tilsyneladense slettet og ligger nu i din/en papirkurv.

Har du prøvet at tømme papirkurven? Og så scanne igen?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 16-02-06 19:33

netop berpox. jeg tror også de ligger i papirkurven som bare skal tømmes

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 19:34

Til Berpox:
"prøv at skrive "explorer C:\recycler\S-1-5-21-1229272821-484763869-1957994488-1003\Dc2"

og se om der ikke dukker noget mere op..... " --- er sket nu: uden resutat - Win kan ikke finde ... --- og Papirkurven ER tom.

MEN igen: er det et "naturlig fænomen" som jeg ikke skal være bekymret for?? Så behøver vi jo ikke længere jagte disse filer ... eller er der risiko for at min pc er inficeret?? der er ikke andre symptomer på virusangreb

Kommentar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 20:41

Har nu lavet en ny scanning - og ovenfor beskrevne melding er forsvundet .... så jeg går ud fra at min pc er ok.

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 16-02-06 20:43

Tak for svaret berpox.