/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
køkkenmaskine valg
Fra : aasenissum
Vist : 9839 gange
200 point
Dato : 16-02-06 07:51

placeringen er muligvis forkert, men da de bruges til madlavning, kan jeg nok få et godt svar.
vores oldsag af en køkkenmaskine er ved at drage sit sidste suk, og vi skal investere i en anden, som kan knokle rugbrødsdej sammen uden besvær.
for ca. 20 år siden brugte vi i en stor husholdning electrolux, som havde den finesse, at en skraber nemt kunne påmonteres. mon det er samme model, som sælges i dag? HAR være på på hhv. electrolux og kenwood's hjemmesider, men vil hellere høre om jeres erfaringer fremfor at studere salgsoplæg.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 16-02-06 08:37

Jeg kan anbefale det her mærke KitchenAid. Det bruger prof. folket.

Fandt et link så du kan læse lidt om det http://www.spar-momsen.dk/shop/default.asp

Accepteret svar
Fra : KaVAkandu

Modtaget 200 point
Dato : 16-02-06 09:17

Du kan godt finde en ny af den samme type som den Electrolux som du har, den har været på market i over 50 år.
Har selv en af den slags, den hed på det tidspunkt Ballerup.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 16-02-06 09:41

Havde haft en Kenwood i flere år, men den drog sit sidste suk sidste år.

Investerede i en KitchenAid
http://www.kitchenaid.com/catalog/category.jsp?categoryId=310

køkkenmaskinernes Rolls Royce.

Pragtfuld. Effektiv og smuk. Desværre også dyr, men alle pengene værd.

Frieda

Min er RØD

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-02-06 11:24

¨åh ha frieda, so ein ding muss ich auch haben, men det ville flå vores budget i stumper og stykker med sådan en smuk investering.
vores daglige husholdning er nede på to personer, skal jeg nok lige tilføje.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 16-02-06 12:00

Electrolux Assistent!

Så kort kan det siges - må jeg præsentere min bedste køkkenven:

http://www.electrolux.dk/node35.asp?ProdID=29372

Rugbrødsdej? Jamen selvfølgelig - i en ruf endda og skraberen? Den er suveren og sidder selvfølgelig på plads under trylleriet

God fornøjelse og venlig hilsen
Dorthe.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-02-06 12:54

en tilføjelse:
det er ikke blot erfaringer med kenwood og electrolux, vi søger.
kitchenaid findes åbenbart i flere prisklasser, hvor vi osse kan deltage, tak friede.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 16-02-06 13:31

Det link jeg kom ser de ud til og være to priser,
8 farver/modeller til 3.387,00 DKK og to til 5.999,00 DKK i børstet stål.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 16-02-06 18:30

arnely og frieda,
hvad er det, der gør, at i anbefaler denne maskine? for mig at se, er skålen f.eks. ikke særlig rummelig.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 17-02-06 08:37

Jeg vil tro at det er en TREND, men det er en god maskine.

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-02-06 09:24

Det jeg kan sige om maskinen, er at den er stærk og robust. Den har været afprøvet i mere ind 80. år. Vi taler ikke om en typisk køkken maskine der masse produkseres og er lavet af plast. Men vi taler om et stykke unik design, med høj kvalitet.
Kabinettet er af stål, og ikke plast som du ser på typiske køkken maskiner.
Jeg har læst op til flere gode anmelsdelser på denne maskine. Kender også en kok der bruger maskinen også.
DR eller TV2 havde også et program hvor de anmeldte maskinen - der fik den gode karakter.
Du siger at skålen ikke er ret stor, det med skålen kan jeg ikke udtale mig om, men 4.83. liter er det ikke nok?
Hvad har de typiske maskiner?

Fandt lige lidt her:
Citat
Maskinen har modtaget indtil flere designpriser og er udstillet på "Museum of Modern Art" i New York og San Francisco.
Den har meget lang levetid, gennemsnitlig 30 år, svarende til 400 timers effektiv brug.
Direkte transmissionsmotor med 10 hastigheder og er konstrueret i metal.

Men prøv og tag ind i en forretning hvor de handler med maskinen. Prøv og se den, og rør ved den. Tro det kan få jer på andre tanker.

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 17-02-06 17:01

lukker nok denne tråd i morgen, måske er der for mange, som er gået over til håndkraft?

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 17-02-06 18:25

Følg dit hjerte

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 18-02-06 07:32

Tak for svaret KaVAkandu. du svarede konkret på et af mine spørgsmål.
jeg havde håbet på flere svar, men vi har nu valgt en kenwood, som en kok (ven af huset) har anbefalet og selv har indkøbt til flere af sine kantiner.
holder dog stadig meget af electrolux'ens finesser.
kitchen aid er et smukt syn, men maskinen kan ikke stå fremme (pladsmangel), og da den immervæk vejer mere end 12 kg, så er den udelukket.
men - tak for jeres svar.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-02-06 14:32

Tak aasenissum.

Jeg er selv kok og ville også nok købe en kenwood, stor eller lille alt efter hvor meget man bruger sådan en,den køre lige store prof. maskiner det gør kithenAid også, men noget mere dyre.
God fornøjelse med dem.

Venligst