/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Adobe Reader går i sort
Fra : jensostenfeld
Vist : 498 gange
100 point
Dato : 15-02-06 23:13

Hej,

Hvem kan hjælpe med følgende problem:

Det overordnede problem er, at jeg ikke mere kan åbne pdf-filer. Jeg har Adobe Acrobat 6.0. Når jeg forsøger at åbne en pdf-fil står computeren og kører lidt, og så sker der ellers ikke noget. Intet opstartsbillede - INTET. I task manager, kan man under processer se, at Acrobat.exe tager 70-90% af resourcerne. Man kan kun slå programmet ned ved at afslutte det i task manager. Jeg prøvede så at afinstallere og geninstallere Acrobat 6.0. Og så virkede det!!! MEN efter at jeg havde lukket programmet (på normal vis) første gang ville det ikke åbne pdf-filer mere - så hang det igen. Så afinstallerede jeg Acrobat igen og downloadede Adobe Reader 7.0 fra Adobes hjemmeside og installerede det i stedet for - og det samme skete igen: Jeg kunne åbne en pdf-fil én gang - og næste gang hang programmet. Selv efter genstart af computeren kan man ikke åbne pdf-filer.

Jeg gider jo ikke gen-installere Adobe Acrobat / Reader hver gang jeg skal åbne en pdf-fil! Hvad hulen er galt.

Det har virket fint tidligere.
Jeg kører windows XP på en nyere Laptop
Jeg bruger ZoneAlarm antivirus, og har prøvet at slå det fra, men fejlen er der stadig.

Er der nogen der har forslag til afhjælpning?

Venligst,

Jens Ostenfeld

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 15-02-06 23:15

Prøv at afinstallere det fuldstædigt og så installere det igen, og så download de seneste opdateringer derefter.

Kommentar
Fra : CaPsen

Dato : 15-02-06 23:18

Undskyld læste ikke det hele, men det er vel den eneste udvej, ellers så prøv at scanne for spyware, de kan nemlig godt ligge og blokere!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-02-06 00:28

Kan det have med firewall at gøre alligevel? Adobe Reader vil gerne have tilladelse til at gå på nettet, jeg bruger også ZoneAlarm og når jeg åbne Adobe Reader kunne jeg godt åbne en fil, ca. samtidig spurgte ZoneAlarm om jeg ville give tilladelse til Adobe Reader at gå på nettet, fik programmet ikke denne tilladelse kunne den godt drille, prøv at give fast tilladelse til Adobe Reader, i ZoneAlarm Program Control