/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Hvem vil være millionær
Fra : psyreged
Vist : 4983 gange
100 point
Dato : 15-02-06 21:04

Hej!
Jeg vil gerne prøve at spille "hvem vil være millionær" med mine elever. Findes der er et program der er en skærpelon så man kan sætte sine egne spørgsmål ind i det, men bevare effekter, baggrunde mm?
Det er et kæmpe arbejde at forsøge selv med powerpoint, så hvis nogen ved noget, vil jeg være meget taknemmelig.
Venlig Hilsen Morten

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-02-06 21:24
Kommentar
Fra : sverola

Dato : 15-02-06 21:27
Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-02-06 22:53

Og så fåes det også som brædtspil

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 15-02-06 22:54

argh - pludderpladder med mig, havde ikke læst ordentligt på lektien - sorry

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 16-02-06 00:16

Hvis du har Office Pro pakken, så kan du forholdsvist let bruge Access til at lave et skærmbilled, hvor du kan bladre mellem spørgsmål/valg uden at skulle generere mere end et skærmbilled, og data skal bare indtastes i en tabel med spørgsmål/valg på forhånd. Markering af korrekt svar er langt fra umuligt, men vil dog kræve lidt programmeringskendskab. Eventuelle lydeffekter kan lægges ind på en knap, du kan trykke på, mens du fortæller svaret. MS Access er slet ikke så tosset, så giv det en chance. God fornøjelse
Mvh. MichaelSP
P.s. Tak til Sverola for et godt link til spillet på tv2