/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
mangler cd-rom drev
Fra : thomat
Vist : 682 gange
100 point
Dato : 15-02-06 20:48

Hej
Jeg kan ikke få mine cd-rom/brænder 2stk. drev frem i Windows de mangler begge 2 .Jeg kan ikke se dem i denne computer . Jeg har prøve at gå ind i enhedshåndtering så kan jeg godt finde dem på listen, når jeg så går ind i egenskaber for det pågældende cd-rom drev kommer denne medelse
Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39) og det sker for begge drev ?? hvad er der lige gået galt

Windows xp pro
Lite-on cd-rom/brænder drev
Toshiba cd-rom/brænder drev
Mvh thomat

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 15-02-06 21:11

Sidder de på samme fladkabel som master og slave.
Nyeste bør være master

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 15-02-06 21:18

Hvis det er noget der bare er opstået uden du har ændret noget, så kan en systemgendannelse måske hjælpe dig. Vælg en dato hvor du var sikker på at drevene virkede.

//bentjuul

Kommentar
Fra : xou

Dato : 15-02-06 21:23

prøv føsrst om din bios viser dem,tryk delete under start af pc .er de her under første menu punkt,sammen med harddisk skulle jumper og kable sidde rigtigt.hvis ikke skal de tjækkes om kablet er løst i bundkort evt prøv derpå igen at tjække i bios.
hvis den er ok kan du evt prøv at slette dem i enehåndtering og genstarte pc.måske prøv med kun det i ene disk i pc.

Accepteret svar
Fra : Simmaster

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-06 22:05

Bare fjern begge drev fra enhedshåndtering, når du genstarter windows skulle de gerne blive fundet og installeret af sig selv igen

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 15-02-06 23:19
Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 16-02-06 10:06

prøv evt.at gå ind i enhedshåntering,og se om de er der,hvis de er så h.jlik på den og vælg fjere,og så genstart pc'en,og se om det hjælper,hvis ikke,så prøv at pikke dem fra bundkortet,og så start op igen,uden nogen af dem,luk så ned igen,og sæt den ene til,og start op igen,se så om win.ikke finder den,luk så ned igen og,sæt så det sidste drev til,og start op igen,eller prøv evt.at geninstal.bundkorts driveren igen

Godkendelse af svar
Fra : thomat

Dato : 16-02-06 18:41

Tak for svaret Simmaster.
Nu virker de igen jeg gjorde som du foreslog mange tak

Mvh thomat og god aften