/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
Merconom
Fra : Hooliah
Vist : 3128 gange
20 point
Dato : 22-11-02 23:05

Hvor bliver man uddannet Merconom. pr aftenskole, eller som hjemmekursus ?

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-11-02 23:09

På handelsskoler og andre steder, hvor der er aften undervisning, men du kan også læse fuld tid, altså om dagen.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-11-02 23:10

undskyld, hos center for fjern undervisning, har man netop fået merkonom linien ind, her er et link til dig

http://www.cfu.dk/

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 30 point
Dato : 22-11-02 23:12

her er et link til mange flere link om merkonom...

jeg har for iøvrigt selv læst merkonom virksomhedsøkonomi :)

http://soeg.jubii.dk/res.asp?loc=dk&soegeord=Merkonom&submit.x=19&submit.y=5

Godkendelse af svar
Fra : Hooliah

Dato : 22-11-02 23:25

Tak for svaret Melander.
Jeg overvejer at komme videre
Jeg er uddannet Laborant, og kører som sælger.
Prøver derfor at undersøge hvad der er af muligheder

Benjamin

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 22-11-02 23:38

Ok.

jeg håber du finder noget at kaste dig over, og lad nu vær med at tage det første og bedste.

good luck:)

Kommentar
Fra : kjeldgaard

Dato : 22-11-02 23:38

Hej Benjamin,

Uanset hvilket fag du næsten kaster dig over på merkonom, vil jeg anbefale dig at tage det i klassesammenhæng fremfor fjernundervisning. Jeg har selv gennemført et speciale (for 5 år siden) og har nu kastet mig over det næste, som jeg afslutter næste år (og så går jeg sgu nok igang med næste, for der er så mange spændende og personligt udviklende fag....) Og min oplevelse er, at den mest udbytterige del af forløbet, foregår i klassen og i gruppesamarbejdet. Desuden knytter man nogle rigtig gode kontakter og får et værdifuldt, personligt netværk, som du med fordel kan trække på, når du skal videre i jobforløbet.
Jeg kender en handelsskolelærer, der er underviser på fjernkurserne. Han fortalte mig, at kun 10-15% af de der var startet på det fjernundervisningsforløb han kørte, havde gennemfører forløbet. Hans formodning var, at det dels kræver en høj grad at "selvstarter" at kunne gennemføre som fjernkursist og dels manglede muligheden for spontane spørgsmål/svar.
Ikke at fjernundervisning ikke dur - for det gør det. Man skal nok bare gøre op med sig selv, om man har let ved faget, om man har en baggrundsviden der kan understøtte forløbet og endelig - gider man sidder der alene bag skærmen?

Bare nogle strøtanker, du evt. kan bruge...... God uddannelsesjagt!

kjeldgaard

Kommentar
Fra : Hooliah

Dato : 22-11-02 23:56

Kjeldgaard

Jeg har lige bestildt materiale til den "på skole bænken" udgave af uddannelsen.
Så skal det bare passes ind i mit nuværende job.

Men tak for strøtankerne

Benjamin

Kommentar
Fra : HansMicael

Dato : 23-11-02 08:47

men der er lige den tilføjelse ar merconomstudiet er blevet erstattet af AkademiMerkonomuddannelsen - og nu hører under den nye Erhvervsakademidannelse - som i nogle tilfælde stadig deler bygninger med handelsskoler men lige så ofte er helt selvstændige. Man kan altså ikke blive uddannet merkonom længere.

venligst
HansMicael Studievejleder KVU/VVU

Kommentar
Fra : Hooliah

Dato : 23-11-02 09:59

HansMicael

hvorfor det så muligt at melde sig til begge uddannelser f.eks. på ballerup handelsskole. ?

Benjamin