/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Nyt hus på Polsk
Fra : vixen
Vist : 3460 gange
300 point
Dato : 15-02-06 18:06

Vi overvejer kraftigt at hyre et af de danske firmaer der bruger Polsk arbejdskraft til at bygge deres nye hus......ellers skal vi vente i over et år før vi kan få bygget deres hus!!!! + det vil blive en del billigere (på lovligt vis selvfølgelig!).

Er der nogen herinde som har personlige erfaringer med dette? Og hvem brugte I til det/hvilke firma? Måske nogle der har fået lavet en tilbygning eller ligende på denne måde?

vixen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-02-06 18:43

Vi har mødt dem på byggepladser. Det var ikke imponerende (men det er danske håndværkere nu heller ikke nødvendigvis)!

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 310 point
Dato : 15-02-06 18:44

Kender en der kommer med Litau'ere. Kunne det være interessant.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 15-02-06 19:50

Jo Litau'ere lyder da også interessant. Hvem er det du kender? Har du set deres håndværk selv?

Vixen

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 15-02-06 19:58

Jen kender en der kommer med smølfer. Hvis i vil bo i et hus der ligner en kæmpe svamp er jeg sikker på at i kan få det til en god pris. Smølfer arbejder meget billigt.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 15-02-06 22:16

Vi var tæt på ville bygge med Hans Otto Magnuson og Arkihuse, som laver træhuse på fabrik i litauen, men prisen voksede hvergang vi snakkede med manden, og til slut var prisen næsten den samme som ved et dansk hus... samtidig med at han hade svært ved at huske mange af detaljerne, så det virkede temelig useriøst.

Michael

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 15-02-06 23:11

Jeg har altså set noget af det de Polske murerer har lavet..det er ikke et smukt syn altså. Problemet er, at det jo ikke er de dygtige murerer der kommer herop , ja dem der kommer er ofte ikke engang uddanndede..så jeg ville nok personligt have lidt tålmodighed og vente det år ekstra.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 16-02-06 09:21

Man skal nok ikke være alt for sort, danske håndværkere laver sku også en masse lort.

Vi planlægger at købe gulv fra polen, af en dansk håndværker der også bygger huse med polske håndværkere. Vi har set et hus (mest for at se gulvet) og det var topflot, så vi vælger at købe vores gulv af ham.

Michael

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 16-02-06 12:31

Hej Michael hvor ser man sådanne et hus? det ville jeg da gerne se?

Vi har godt nok også haft MANGE problemer med vores danske håndværkere...desværre. Jeg tror at det kun er godt med lidt konkurrence i den branche.

Vixen

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 17-02-06 11:11

Tak for din private besked 3773.

Kommentar
Fra : iuhak

Dato : 24-02-07 09:59

Hvis man samarbejder med f.eks Arkihuse vil jeg anbefale at man sikrer sig økonomisk udover det sædvanlige. Jeg kender til eksempler hvor dette ikke har været tilfældet med dumme følger som f.eks. manglende overholdelse af aftaler osv. Videre vil virksomheder af denne art sjældent overleve på sigt.

Kommentar
Fra : puma77

Dato : 03-05-07 14:10

Hej

Kender et par stykker der har benyttet sig af et polsk firma, der leverer polsk arbejdskraft til dk og de var meget tilfredse.

Firmaet har alt lige fra håndværkere til lagermedarbejder og rengøring. Og de er LOVLIGE!!

Deres hjemmeside er www.danajob.dk