/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Acces Point eller Router
Fra : Spotbot
Vist : 522 gange
150 point
Dato : 15-02-06 16:21

Hej.. Har overvejet for det sidste og få sat trådløst netværk op i huset. Men sagen er den at vi jo har en router sat til, så tænkte på om det kunne ordnes med et Access Point, istedet for en Trådløs router? Ville jeg kunne komme på nettet med Access Pointen, hvis den er tilsluttet den "normale" router

Håber der er nogen der ved noget!

Lars.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 160 point
Dato : 15-02-06 16:33

Ja da.
Acces point omsætter jo bare den trådløse til en kabelforbindelse.
En trådløs router består af routing funktioner, switch og access point.
Det er rart opsætningsmæssigt at have det hele samlet i routeren, men du kan sagtens.

Godkendelse af svar
Fra : Spotbot

Dato : 15-02-06 16:41

Tusind tak for svaret Bjarne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 16:46

Jeg skulle så måske tilføje, at jeg selv valgte at udskifte min kabelrouter med en trådløs, men det er ikke nødvendigt og nok mest legetøj for mit vedkommende.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 15-02-06 17:19

Så vil jeg forslå, at du køber et løst access-point, som du sætter til din router. - Så slipper du også for det bøvl, at skulle have den nye router med AP registreret for at komme på nettet, da den jo har en anden MAC-adresse.
Du får også den fordel, at du kan placere dette AP et hensigtsmessigt sted, hvor dækningen er bedst uden at skulle flytte routeren. Blot et kabel over, så skulle den gerne registreres i routeren.

Kommentar
Fra : BjarneD