/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Opsætning af client/server
Fra : myg
Vist : 791 gange
100 point
Dato : 15-02-06 14:23

Hej
Jeg er ved at opsætte en 2000 server og er gået kold.
Jeg har oprettet server og lavet OU på en client-computer. Hvordan er det nu at jeg får clienten til at kunne logge ind på serveren ved opstart af XP - jeg har aldrig før prøvet at lave opsætning med disse OS'er - kun i NT og 98

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 14:47

Hvilken XP?

XP Home er ikke beregnet til andet end hjemme netværk og selv om den kan sættes op så er det automatikken det kniber med, men ellers er tilslutning af netværksdrev en enkel måde, at oprette en forbindelse til et domæne eller mapper på en anden computer i et netværk.
Højreklik på netværksforbindelser og vælg Tilslut netværksdrev, marker tilslut ved logon, og ellers etableres drevet jo via stiguiden.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-02-06 16:13

XP pro selvfølgelig - Home understøtter jo ikke client/server.

Det er ikke oprettelsen af en netværksforbindelse jeg mangler.
Det er logon ved opstart, så serveren kan validere brugeren på den pågældende clientmaskine.
I 98 opsatte man det under netværk sammen med IP m.m. Jeg kan ikke hitte det under XP.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 16:29

Jeg tror vi går for meget fejl af hinanden.

Netværksdrev er ikke en netværksforbindelse, det er en genvej til at etablere en eksisterende forbindelse og kan laves med automatisk etablering ved logon. Jeg forudsatte at du havde et logon.

Jeg mener kun at validering ved logon kan foretages med domæne.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 15-02-06 17:48

Det var lige netop et logon jeg efterlyste i mit spørgsmål.
Men jeg har netop selv fundet løsningen i den traditionelle opsætning af XP, så derfor annullerer jeg mit spørgsmål.

Annuller spørgsmålet
Fra : myg

Dato : 15-02-06 17:51

Tak for forsøget på at hjælpe