/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
Kassekladde+løn ?
Fra : kaarina
Vist : 1372 gange
50 point
Dato : 15-02-06 13:18

Hej igen,

Er der nogen som har en god forslag for enkelt/billigt program i excel for enkeltmandsfirma?
Det drejer sig om vognmandsforretning( taxikørsel), en vognmand og 2 ansatte som alle kør skiftevis.Jeg forestiller mig følgende:
Daglig kassekladde, indkørsel minus udgifter og at beløberne bliver automatisk registeret i de respektive lønsedler for de 2 ansatte. Det skal ikke være noget meget kompliceret, fordi man har næsten de samme udgifter hver måned, brændstof, vask, pladsleje, lønninger, skat og hver kvartal lønsumafgift,feriepenge, Atp plus de diverse etc.

Kunde man eventuelt selv opbygge dette?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen
kaarina

Kommentar
Fra : Busken

Dato : 15-02-06 13:38

Her mit forslag.

Skil tingene ad, det er for avanceret at flytte tallene automatisk. Inden du får det op at stå, har du brugt den samme tid på at lave interaktivitet, som det vil tage dig at flytte tallene manuelt mange år frem i tiden. Det er jo trods alt ret enkle tal, du skal flytte.

1) Finansprogram til at holde styr på især KASSEKLADDEN. Køb noget enkelt f.eks. summasummarum, kassekladden, C5 light el.lignende.

2) Brug f.eks. danlon.dk til lønningerne (kun 10 kr. pr. lønseddel ingen startomkostninger).

Finansprogrammet kan tælle dine konti sammen. Dette bruger du til f.eks. at have en konto, der hedder "indkørt Ole". Således kan du ret let finde tallet, som du skal bruge til lønnen.

Lønsummen a conto er jo en forholdsvis let sammentælling af periodens løn. Dvs. 6 lønsedlers sum lagt sammen og indberettet til SKAT. Den årlige lønsumsafgiftberegning er alligevel revisorarbejde, som laves i forbindelse med regnskabsafslutningen.

Du skriver selv, at din virksomhed er enkel med mange meget faste og forudsigelige omkostninger. Det er rigtigt, du har ikke så meget bøvl med f.eks. debitorer som andre.

Til gengæld har du rigtig mange kontanter i spil, både fra kunden til dig og fra chaufførerne til dig, I arbejder desuden sandsynligvis med hver sin beholdning af vekslepenge.

Derfor er KASSEKLADDEN det allervigtigste, den skal stemmes af med den fysiske beholdning daglig, hvis DEN er i orden, så er resten mindre problemer, der kan klares efterfølgende.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 13:41

Prøv at på denne side, i venste menu klikker du på Økonomi, der masser at vælge imellem, både gratis og køge programmer: http://www.danish-shareware.dk/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-02-06 13:43

Øv stave fejl, der skulle selføgelig stå købe programmer

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-02-06 13:46

Prøv at få fat i bladet TAXA Danmark, der er et firma der sælger specielr løn- og regnskabsprogram til vognmænd.
Firmaet hedder Torp IT Service og tilbyder en gratis prøve CD.
www.torpit.dk

Brug aldrig excel til regnskab, så hellere C5 light, som er udemærket.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : kaarina

Dato : 15-02-06 14:04

Hej igen.

Tusinde tak forjer allesammen, Busken, o.v.n og hawaii7. Jeg vil undersøge de links i sendte og se om det er noget jeg kan bruge.

Forstat god dag.

Hilsen
kaarina