/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Skype
Fra : akle
Vist : 1220 gange
100 point
Dato : 15-02-06 11:30

Kan man overføre eller kopiere samme Skype-bruger/-program fra én computer til en anden (i stedet for at oprette nyt) og med samme adgangskode?
Jeg har én stationær pc, der lydmæssigt svigter, samt én bærbar pc, hvor jeg ønsker at ringe fra samt udnytte de penge, jeg har indbetalt på Skype-In kontoen. Da jeg tilmeldte mig som Skype-bruger første gang, blev den stationære pc benyttet.
Kan ikke finde oplysninger om dette på Skypes hjemmeside.
Håber på hjælp.
Akle

Kommentar
Fra : mikkelbach

Dato : 15-02-06 11:47

Jeg mener ikke det er noget problem. Download Skype til din bærbare og log på med samme navn og kode som du bruger på den statonære

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-02-06 12:25

Dét har jeg forsøgt tidliger (før jul), og da gik det hele i kuk, ved at brugernavn og kode ikke blev accepteret, ny kode blev forlangt, og indtastet, - men der efter fungerede heller ikke programmet på den sationære pc. Nu har jeg fået programmet til at virke på den stationære pc, med samme bruger og konto som oprindelig, - men fremdels ikke brugbar på grund af manglende lyd. Vover jeg så at prøve dette én gang til??? (Jeg ved man kan gøre det ved netbank, men da skal man ind på vedk. hjemmeside for at gøre det). Flere forslag?

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 15-02-06 12:39

ja det kan man godt.
har en veninde der bruger det på stationær og bærbar, til tider på en gang.
den pc hvor skype sidst er brugt på er så den aktive, (chatdelen)
jeg kan se fra hvilken , hun skriver, da hun har forskellige profilbilleder, på dem.
hendes profilbillede skifter midt i en chat når hun skifter pc, men lyden kommer fra den pc, hun ringede op fra.

Accepteret svar
Fra : mikkelbach

Modtaget 100 point
Dato : 15-02-06 12:41

Jeg har både skype og ms messenger på både stationær og bærbar pc og de fungerer upåklageligt.
Det er med samme brugernav og password, så det skulle ikk være noget problem.
Hvis du opretter dig som ny bruger skal du bruge nyt brugernavn og kodeord så det er jo ikke det du skal, men intaste de samme oplysninger på begge pc-er. Giv svar hvis du får det tilat virke

Kommentar
Fra : akle

Dato : 15-02-06 13:02

OK, så prøver jeg. --- Vender tilbage - men det går nok et par dage, da jeg har andre vigtige gøremål der kalder.
Skal nok give lyd, når det er så vidt!
Akle

Kommentar
Fra : akle

Dato : 19-02-06 15:02

Hej, - (jeg er stædig, så jeg prøvede først min forhenværende metode). Dette lykkedes ved at kopiere hele Skype programmappen fra den stationære og installere dette på den bærbare. I starten ville programmet ikke arbejde under samme brugernavn og password, (besked; programmet er i brug ...eller anden bruger benytter programmet ...), men ved at slette et par mapper, så fungerer det (sjovt nok) nu, både med brugernavn, password og min konto! Software til headset blev installeret, der er lyd, så nu kan jeg igen snakke pr. Skype telefon! Lækkert!
Tak for hjælpen!
MVH Akle

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 19-02-06 15:04

Tak for svaret mikkelbach.