/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Billig maling
Fra : Tobster
Vist : 2304 gange
100 point
Dato : 15-02-06 10:06

Hvor køber man billigst maling? Bilka?

Jeg skal bl.a. have malet en væg hvid i en garage. Der er tørt og kræver ikke så høj glans.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-02-06 10:14

Jeg har desværre ikke noget bud på dit spørgsmål - men vil da lige sige til dig, at man ofte skal male en eller to gange mere med det billige frem for de dyrere kvalitetsprodukter... Jeg er lidt i tvivl om, om det kan betale sig at købe billigt - både i forhold til mængde og arbejdsindsats...

Vaxen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-02-06 10:15

Ja, evt. Bilka eller Jem & Fix, det plejer at være det billigste.

mvh dova

Kommentar
Fra : lottemn

Dato : 15-02-06 10:51

Kvalitet og pris hænger sammen. Du skal male flere gange med den billige, så prisen bliver alligevel den samme.
Køb den dyre og spar tid og energi.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 11:11

God maling til billige penge: WWW.roeverkoeb.dk

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 11:59

Billig maling er ikke billig!

Det der får en maling til at holde er ofte det der koster og mange af de såkaldt billige malinger lugter frygteligt.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 12:22

Billig er jo relativt. Hos røverkøb får du kvalitetsmaling til færre penge end de kendte mærker koster

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-06 12:48

Det skal jo blot være billig maling til en garage... Altså ikke noget vildt...

WWW.roeverkoeb.dk lyder fornuftig, men skal jeg køre fra Nordjylland til sjælland for at købe maling, er der vist ikke noget sparet...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 12:52

Igen, igen.
Hvis du køber for ringe maling skal du regne med hyppigere genmaling og hvad er der så sparet. Så sjovt er det vel ikke at male.

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 15-02-06 13:01

Det er en garage jeg har lejet, så kan det holde 2 år, så er det fint.... ;)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 13:05

Så skal du da bare i Jem & Fix eller Silvan som også har det jeg kalder discountmaling.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 13:13

Jeg vil råde dig til at holde dig væk fra såkaldt private-label maling. Dvs "silvanol" og hvad de ellers kalder det. Køb en mærkevare på tilbud. Mærkevarer som "dyrups" og "Flugger" er altid ordentlig kvalli.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 13:17

hmmm, du skulle have været i silvan i går aftes
http://www.silvan.dk/silvan/d947.nsf/pages/ugeavis#

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 15-02-06 13:20

Pointen med billig maling er ikke kun holdbarhed, men også hvor mange liter der skal til for at dække, og hvor meget man gider at arbejde for sagen

Med en god kvalitetsmaling er 1-2 gange nok afhængigt af underlaget. Med billig maling skal der en eller flere gange mere til....

Vaxen

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 15-02-06 13:29

Bauhaus har et tilbud på Sadolin Glans 5. Helt sikkert en ganske god maling, som dækker og holder.

http://www.bauhaus.dk/download/flyer/[774]010706_20_sider.pdf

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 15-02-06 14:51

Jeg bruger altid det billige.
for nyligt malede jeg for en veninde der gik ned i den nærmeste forretning og kom af med 1000kr for et badeværelse på under 2m2.
jeg har købt udemærket maling i bilka for 100kr til et mindre værelse og ja, jeg malede to gange, men den dyre hun købte skulle have tre gange...

det handler om hvilken farve den skal dække, selvfølgelig er der mindre pigment i den billige, men så er det altså heller ikke værre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-02-06 15:08

Det behøver ikke at være pigment forskellen der gør det, men det forekommer især på alkyd maling,mens den billige kan have overskud af farvestof så der er stor afsmitning efter tørring.
Maling er sandelig ikke bare maling, men vil man spare så kan man jo ikke være så kræsen.

Hvis jeg skal opfriske noget der snart skal renoveres så køber jeg en mellemkvalitet for at undgå dunsterne fra de helt billige malinger. Så dyrt er det da heller ikke og er det store rum/flader der skal males er der for meget arbejde i at bruge noget med ringer holdbarhed og som ikke kan aftørres hvis der kommer lidt snavs på.

Smag og behag!

Kommentar
Fra : ElseR

Dato : 16-02-06 08:12

Jeg kan huske, at der i en af alle de tv-udsendelser der handler om boligen, blev lavet et test af billig og dyr maling. Det var en professionel maler der lavede den, og hans konklusion var at der ingen væsentlig forskel var på den billige og dyre malig. Resultatet og dækkeevnen var den samme. Der hvor han kunne mærke en forskel, var medens han malede, hvor den dyre var mere behagelig at arejde med. Men for en amatørmaler mente har ikke at det havde nogen betydning. Så jeg vil ikke være bange for at købe billig, og slet ikke når det er en garage, og den skal være hvid, og den ikke skal holde mere end et par år.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 16-02-06 11:16

Klart, at en proffessionel maler får mere ud af malingen end vi almindelige dødelige gør...

En test, der skulle anskueliggøre det i dette spørgsmål skulle udføres af en gør det selv'er.... De fleste fylder rullen langt mindre op med maling end en maler gør - og alene det, giver amatøren en ekstra runde... Og så en til med en maling med skidt dækævne....

Meget muligt at det er testet i fjerneren - det er også testet i mit hjem med mine hænder... Og min pengepung - og sorry, her holder den ikke...

Vaxen