/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Golf IV 1.8 nu er den købt :-)
Fra : bergmand2004
Vist : 548 gange
100 point
Dato : 14-02-06 21:33

Nu er jeg den lykkelige ejer af en Golf IV 1.8 fra ´98 Sølvgrå og med 90.000 på tælleren fik den for en rigtig fornuftig pris. Får den på fredag.

Nogen kloge hoveder der ved om den kører 15.000 eller 30.000 km mellem service? Altså om den kører på longlife olie?
Nogen der har erfaringer om man skal give denne bil PAVA eller lignende? Har hørt den er delvist galvaniseret, nogen der ved hvor meget der er galvaniseret?

På forhånd tak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 14-02-06 21:53

Kommentarer til alle Volkswagen-skemaer:

Dette program omfatter alle VW årg. 86-.

For alle benzin modeller er der olieservice hver 15.000 km og stor service for hver 30.000 km.
Service mindst én gang hvert år - hvis km-service og års-service falder meget tæt, udføres begge servicer (mange punkter er de samme).

Dette står i tolerance data.

Kommentar
Fra : Rascha

Dato : 15-02-06 11:47

Tilykke med bilen.

Jeg er også den lykkelige ejer af en Golf IV 1.8 fra ´98 grøn, (købt fra ny)
Runder 170.000 km og har ALTID overholdt service.

Det er sket en gang at den blinkede "service" før tid (det gør den automatisk for hver ca. 14.500 km)
Men lige det år kørte jeg 23.000 km, og min servicemand sage at den IKKE tager skade af det, da det ikke var over 1 år siden sidste service.

mht. PAVA så siger han at det er ved at være på tide (hvis man vil have bilen lang tid) at give den en omgang, (han har selv en Audi A4, 1.8 fra ´98) han gav sin efter 5 år.

Jeg er ikke i tvivl mht. PAVA, den SKAL have den store omgang til sommer:

Det kan godt være man har en flot bil udenpå, men hvis men som jeg vil have glæde af bilen, og er afhængig af den (køre ca. 100 km daglig) i mange år, skal service overholdes, hvis ikke ved hver 15.000 km, så mindst 1 gang om året.

mvh. Rascha

p.s. Håber du bliver lige så glad for den? som jeg er for min.
(har bragt mig og min familie mange gode steder hen. Frankrig, Tyskland, Sverige og Norge)