/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
genindlæsningsskiver
Fra : batman1
Vist : 578 gange
400 point
Dato : 14-02-06 21:27

jeg har en amitech bærbar, hvor jeg har haft virus og derfor formateret, og indstalleret xp på ny
derefter kan jeg ikke komme på trådløst internet.
jeg vil derfor gerne køre de medfølgende setup skiver, da jeg ved at det ligger derpå,
amitechen vil ikke indlæse fra skive 1 overhovedet ( skiven fejler ikke noget da den er afprøvet i vores anden amitech. er der nogle der har en god seriøs ide.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 21:31

Kan du læse andre skiver
har du prøvet at starte skiven manuelt start > kør > gennemse > finde setup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 21:34

kontakt amitech og bed dem sende genindlæsnings skiverne - bare forklar de er defekte - det har jeg gode erfaringer med

Kommentar
Fra : batman1

Dato : 14-02-06 21:38

jeg har fået et nyt sæt fra amitech, det hjalp ikke, har prøvet at gå i start-kør-gennemse-setup
det hjalp heller ikke

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 21:39

Genindlæsningsskiverne kigger vist på harddisken og leder efter noget. Det kan være problemet men genindstalleringsskiverne.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 21:46

Det skal være den skive "recovery cd" der lige hører til din model, da der kan være en del forskel.
Hvis du på cdèn kan finde et ikon der starter med: Run eller setup eller install eller recovery så skal du bare dobbelklikke på den, for at få recovered din harddisk.
Men det trådløse internet kommer vel ikke af sig selv, du er nødt til at lede i alle programmer/tilbehør/kommunikation/trådløs .... og så skal du måske endda intaste en nøgle, hvis du har krypteret dit trådløse net, for at kunne komme på routeren.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 09:08

pallebhansen - amitechs genindlæsnings cd´ere følger pc´en - så de passer

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-02-06 09:28

Invester i et rensesæt til cd drevet.
Nogle skiver er skrevet dårligere end andre og stiller så større krav til drevet.
Alternativ B
Kan drevet overhovedet læse skiver? - Hvis ikke, så er det driveren til drevet der ikke passer.

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 15-02-06 11:55

Kopier indholdet af skiven over på din pc, og installer derfra.
Installer trådløst, når du bliver bedt om hvor du vil lede, henvis til kopi´en.
Muligt du skal lede efter programmet, da den sikkert ikke kan finde det selv.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 400 point
Dato : 15-02-06 14:45

miritdk: jamen han har 2 amitech, og hvis de ikke er ens, og han har taget den forkerte cd.
jensT: der kræves ikke seperat driver til cd-rom drev
Sofus.dk: Hvis windows XP er installeret, er trådløs net allerede klar, det er jo blot at opsætte det:
programmer/tilbehør/kommunikation/trådløs
amitech cdérne kan da ikke vide om man bruger det trådløse net, og hvordan, desuden må cdèrne være indlæst, hvis windows er genopsat.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 15-02-06 15:10

set på den måde så ja pallebhansen

Godkendelse af svar
Fra : batman1

Dato : 15-02-06 19:33

Tak for svaret pallebhansen.

tak for alle jeres svar.
problemet er løst : i bios var computeren sat op til at boote fra diskette eller harddisk, da det blev ændret kunne den køre skiverne.