/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl under opstart
Fra : Dennis85
Vist : 509 gange
200 point
Dato : 14-02-06 18:27

Hejsa kandu'er

Jeg får en fejl når jeg starter op, den ser således ud: http://maniactor.frac.dk/gfx/error1.gif

Jeg har fjernet alle poster med filnavnet, under Run, RunOnce osv i reg. databasen, men lige lidt hjælper det..

Er der nogen der kan løse det?

\\-> Dennis

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 18:32

At dømme efter filnavn, og særligt mappen det ligger i, ligner det noget snavs. Hvad med at installere Microsofts antispyware. Den kan fjerne alle de ubehagelige startprogrammer for dig

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 18:34
Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:40

Og du har klikket dig ind til mappen og fjernet den derfra.?

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 18:47

Filen er jo fjernet, så programmet ikke starter, hvilket er godt, men kommandoen skal fjernes fra start også.

Microsofts program er ikke det bedste til at hitte spyware, men det er godt til at holde øje med hvilke programmer der kører i bagrunden på din pc, og hvilke processer der skal blokeres

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:55

Men der kan jo godt ligge og gemme sig en fil ved et andet navn som starter op sammen med Windows.
Prøv at gå ned i - Start - Kør - skriv - msconfig - i feltet - enter - vælg den sidste fane Start - klik dem væk du ikke vil have til at starte sammen med Windows. Bare rolig det kan ikke gå galt, du kan altid gå ind og slå det til igen. Genstart og efter genstart kommer der en skærm op som siger at du har været inde og rode. sæt flueben i - vis ikke denne meddelelse -------- ok.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:55

Hvis der skal fjernes spyware er det bedste program Spybot Search and Destroy

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:57

http://www.spybot.info/dk/download/index.html

kan hentes her og det er gratis (dog spørger de efter en donation, det behøves ikke

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 19:01

Ja ja, Fijala, men det er jo ikke det vi snakker om her.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 19:07

Det er netop det jeg tror der er problemet. Der er et eller andet der starter op når windows starter og det refererer til en fil der er placeres som illustreret, men den fil er jo slettet, så derfor kommer fejlen. Jeg tror nemlig at der er mere snavs.

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 19:10

OK , så må Dennis85 hellere køre spybot bagefter, men skal vi ikke starte med det andet ?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 19:26

Alt hvad der starter sammen med windows ligger under MSCONFIG, Følg min beskrivelse og genstart, Scan derefter for spyware og du er godt på vej. Det er ok at prøve med Microsofts Antispyware.

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 14-02-06 19:40

Okay, nu har jeg prøvet det forskellige.. De finder intet, og den ligger ikke til opstart i msconfig.

Jeg har ikke selv fjernet filen, den er bare pistvæk..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 19:42

Jeg foreslår som Fijala, microsoft antispy er lidt for effektiv http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=25477

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 19:43

Under msconfig/start er der mange der er flueben i. Prøv at fjerne dem du ikke kender navnet på og genstart og se så lige efter hvad der sker. Det er ikke givet det hedder noget man lige kender.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 19:48

Prøv eventuel med en highjackthis, progammet kan hentes hos www.arlet.dk, jeg fik udmærket hjælp her i forummet i går, og fik fjernet nogle rester efter noget spyware/virus http://www.kandu.dk/Spg83046.aspx

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 19:55

Taste fejl i link, der skulle have stået: http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : Dennis85

Dato : 14-02-06 21:39

Jeg har fået kørt mig en HiJackThis, og den fil står der godt nok..
Kode
F2 - REG:system.ini: Shell=explorer.exe "C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Web Folders\ibm00001.exe"

Men kan ikke få den fjernet.. Troede det var i msconfig -> system.ini men næh nej..

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-06 22:00

1. Click Start > Run.
2. Type regedit

Then click OK.

3. Navigate to the subkey:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

4. In the right pane, set the value:

"Shell" = "Explorer.exe"

5. Navigate to the subkey:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

6. In the right pane, delete the value:

"Shell" = ""C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Web Folders\ibm[random 5 digit number].exe""

7. Exit the Registry Editor
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-02-06 22:09

Tag en backup af registrering databasen først, når du har skrevet regedit og trykket enter så klik på filer og exporter, der vælger du en placering af din backup, hvis du nu kom til at slette noget forkert

Godkendelse af svar
Fra : Dennis85

Dato : 15-02-06 10:17

Tusind tak for svaret pallebhansen. Det hjalp..

Det gav også en dejlig mærkbar hurtigere opstart..

Tak til jer andre også, men det var nu pallebhansen der ramte plet.