/ Forside/ Karriere / Job / Andet job / Spørgsmål
10  jakjoe 380
Hjemmeside med Job muligheder
Fra : Dipsey
Vist : 531 gange
25 point
Dato : 14-02-06 18:06

Jeg er 19 år og skal snart til at finde ud af hvad jeg vil uddanne mig til og overvejer at tage på højskole for at finde ud af lidt mere, men er der noget der ved, om der skulle være en side hvor man evt kan skrive noget om interesser og så finder den jobs der kunne være aktuelle. For jeg ved ikke rigtig hvilken retning jeg vil gå.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-02-06 18:14

Hvis det er ok at det er på norsk så er her en glimrende side som kan give dig en indikation

http://www.aetat.no/cgi-bin/aetat/imaker?id=16290

Mvh sverola

Kommentar
Fra : vesterbo

Dato : 14-02-06 18:15

prøv www.ug.dk

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 14-02-06 18:20

Tak til jer begge. jeg kigger lige på det senere. :)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-06 18:49
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-02-06 18:51

Hvis du stadig går i skole, har skolen sikkert et program der hedder www.se-pakken.dk
den kræver en licenskode, som du kan få på skolen. Den er alletiders, når du skriver om dine interesser, kommer der mange forslag frem, og programmet bliver ved med at stille spørgsmål til
dig, til der er meget få job tilbage

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 14-02-06 18:58

Du kan gå hen på Arbejdsformidlingen, her har man et edb program, som du søger.
Du besvarer en hel masse spørgsmål på pc'eren om dine interesser, og får en liste ud med job og uddannelsesmuligheder som matcher dine interesser.

mvh

qfha

Kommentar
Fra : Dipsey

Dato : 14-02-06 19:20

qfha-> Okay, det lyder et smart. Kunne være jeg skulle prøve det.
Jeg går ikke længere i skole. Tog 10 klasse med, men droppede ud lidt inde i 2 år af gymnasiet.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 14-02-06 19:24

Dipsey.......den side jeg henviste til er fra arbejds formidlingen og den kan du tage her og nu...
Det er jo sådan set ligemeget om det er i norge eller danmark

Vi arbejder jo alle steder