/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Åbning af bærbar -Toshiba 155
Fra : starguy
Vist : 709 gange
200 point
Dato : 14-02-06 16:33

Hej igen - her sidder jeg så - for første og sidste gang forhåbentlig - og er ved at forsøge at åbne min bærbare Toshiba 155 - jeg har løsnet alle skruer, jeg overhovedet kan finde, men 'låget med tastaturet kan jeg ikke få løsnet...!!!!
Sagen af den af jeg spildte lidt klæbrig væske på tastaturet, og nu virker kun et par enkelte taster. Meningen er, at jeg alene vil tage tastaturet ud og gøre det rent, har købt en helt speciel spray-væske til det, der skulle gøre mirakler i løbet af et kvarter...
Hjælp mig, hvis nogen af jer kan, jeg vil være så taknemmelig for at kunne komme videre i mit projekt..!!

På forhånd 1.000.000 tak!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 16:43

Der kan sidde skruer bag ved ramklodser batteribox harddisk diskettedrev CD-drev.
Typisk 4-5 skruer og en af dem i midten.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-02-06 17:19

Hejsa
de bøjler som holder skræmen er som regel beklædt med en plastik hætte, som du skal
skubbe væk, det gøres ved at at trykke dem sammen og trække væk fra den bærbare
der sidder så de beslag (Stål) som holder skærmen med skruer.

Normalt kan man få tastaturet op alene ved at finde de 4 fjedre punkter som holder, og
presse dem ind mod midten og løfte tastatur samtidigt, men pas på de tynde flade
ledninger, som sidder på tastaturet, de kan tages af ved at åbne selve låsen.

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 14-02-06 17:47

finder lige ud af, bærbaren også hedder Satellite - betyder det noget for de svar jeg har fået indtil nu??

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 14-02-06 17:57

til dk
skærmen behøver vel ikke også komme af?? - de fire punkter, jeg skal presse på, hvor sidder de - ovenpå tastaturpladen, under eller hvor - beskrive det helst så nøjaftigt som du kan, for det er så absolut kun tastaturet jeg har brug for at tage ud...!!!

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 200 point
Dato : 14-02-06 19:05

kig meget nøje rundt om tastaturet, du vil kunne se ligesom nogle hak ind
eller du skulle kunne få en meget tynd skrustækker ned, lidt forskelligt hvor det
er, men som regel sidder den ene ved Alt-Gr eller ved højre CTRL tast

prøv evt. forsiktigt at sætte en skruetræker ned mellem tastatur og overfladen
og drej lidt, du vil så kunne se hvilken vej og hvor låsene sidder.
Det er en fjederlås som bare klikker ind i tastaturpladen ca. 1 mm (overfladen)

Kommentar
Fra : starguy

Dato : 28-02-06 10:57

Tja, venner - faktisk fandt jeg ud af det selv, via en af mine venner. Han gik ind på nettet og søgte specifikt, og der stod det simpelthen beskrevet. Here goes:

'I have a Toschiba Satellite A%% and spilled tea on my keyboard. Removing the keyboard is actually very easy. The steps followed are:

1. Open the screen of the satellite as normal.

2.Pry off the cover over the speakers, power button and CD Player controls. This is just held in place with some plastic tabs. There are slots for a thin screwdriver at each end, and it prys up pretty easy.

3.Remove the three screws revealed under this cover that hold the keyboard down.

4.Lift up the keyboard and remove the two screws holding the plate that covers the keyboard ribbon cable in place.

5. Unplug the keyboard cable, and the whole keyboard is now free.

I washed the whole keyboard und running water and let it dry and then reinstalled it.
This fixed my problem. Hopefully this will help you too.

Regards
Jeff Tooley

(www.devhardware.com/forums/mob...'

- ærgerligt, jeg ikke kan give mig selv point, men skidt pyt...)

Godkendelse af svar
Fra : starguy

Dato : 28-02-06 11:00

Tak for svaret dk, og tak for svaret starguy. Sammen gjorde vi det superbt.