/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
til D derv
Fra : bauchmann
Vist : 722 gange
500 point
Dato : 14-02-06 16:09

Hej.
Jeg har prøvet at overføre fra C drev til D drev. Jeg har taget efter tidligere svar fra jer men det er ikke skåret ud i pap, som desværre nødvendigt for mig. Håber på jeres hjælp.
Torben

Kommentar
Fra : Boxerpige101

Dato : 14-02-06 16:16

Er det programmer eller dokumenter du vil overføre? Er det dokumenter kan du bare trække dem over, men er det programmer bliver du nødt til at afinstallere dem og geninstallere, det er kun dos programmer man kan flytte uden videre. Flytter du programmer direkte er det ikke altid (sjældent) at du får det hele med

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-02-06 16:26

hvad ER det du vil overføre ??????????.... det gør det nemmere at hjælpe at vide det jo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-02-06 16:57

I "denne computer", kan du se hvad der er hvad.
Harddiske er vist som "lokal disk", og cd-rom/DVD drev kan man ikke flytte til men skal brændes til, med et brænderprogram, (hvis det da er en brænder, og ikke et simpelt cd-drev).
Mon ikke dit D-drev er et cd-rom drev
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 14-02-06 17:04

Hej
Det er dokumenter, adressekartotek, foretrukne o.lign. Det er fordi vedkommende der har hjulpet mig med Outlook expres ikke kunne lave det. Jeg mener det kan gøres ved at genistaalere Windows XP. Jeg tager måske fejl.
Torben

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-02-06 17:19

Gå i stifinder højreklik på den mappe du vil kopiere og vælg Kopier herefter markerer du D drevet og høreklikke og nu vælger du Sæt ind

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-02-06 17:22

Du kan også vælge at indstallere dette program http://www.totalcommander.dk/index.php her får du to vinduer hvor du vælger at have drev C i det ene og Drev D i det andet vindue og så kan du kopiere det du ønsker til dit D drev fra C.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-02-06 18:36

Hvis det er for at geninstallere XP er det ike nødvendigt med at flytte filer. (Men det kan jo selvfølgelig altid gå galt så for en sikkerheds skyld) Da kan du jo nøjes med at vælge at du vil rerarere Xp og ikke lave en ny installation.

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 15-02-06 18:48

Hej fijala
Skal jeg bruge installerings CDen? Hvordan gør jeg?
Torben

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-02-06 21:39

Nej, du skal da ikke til at geninstallere windows.
Du skal da bare åbne outlook express og så trykke filer/expotere osv.
Tror du ikke naboens dreng lige skal hjælpe dig.
Men det kommer jo an på helt præsis hvad du vil.
Du kan flytte eller kopiere alle de ting du vil over til et andet drev, men du kan ikke få outlook express til at virke derovre, men du kan gemme adressekartotek mm derovre, som sikkerhed.
Men hvad og hvorfor?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Clausen

Dato : 16-02-06 04:57

Hej bauchmann
Jeg tror det du vil er at flytte Dokumenter og e-mails til en sikker placering, så du kan lave en nyinstallation af Windows uden at slette dine data, ikke?
Dokumentmappen kan flyttes ved at høreklikke på den og vælge en anden placering, f.eks. D-drev.
I Outlook Express går du under Funktioner/Indstillinger.../faneblad Vedligeholdelse og trykker på Lagringsmappe...
Her kan du flytte dine konti, emails og adresskartotek til f.eks. D:\Outlook\

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-02-06 10:12

Hej
Først vil jeg lige sige, at min nabo ikke har nogen dreng. Var det tilfældet jeg jeg ikke lagt det på Kandu.
Jeg har brugt næsten 3.000,00 kr. på af få min outlook expres til at få den brugbar. Sidst han var her fik jeg oplyst den ikke kunne komme til at fungere. Det mener jeg ikke kan være rigtigt, så derfor mit spørgsmål.
Det lyder. Hvordan får jeg dokumenter, foretrukne og adressekartotek over på D drev. Jeg vil så geninstallere windows. Jeg mener det ikke kan være rigtigt at jeg ikke kan bruge Outlook expres. Jeg har ikke forstand på det, og dem der før har hjulpet mig har været gode til at skære det ud i pap.

Torben

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-06 12:48

Nu tager vi en ting af gangen, først foretrukne:

For at eksporter dine fortrukne i Internet Explorer:

Åben Internet Explore, tryk filer og "importer og eksporter"
Guiden kommer nu frem, du markeret med musen i "eksporter foretrukne emner", så tryk næste
Nu er der allerede svagt markeret i foretrukne
Og derfor trykker du næste, og kommer til en hvid linie, hvor du sletter teksten, og kopiere og indsætter dette:
D:\foretrukne\bookmark.htm
Tryk næste, og udfør
Der er nu oprettet en mappe på D-drevet der hedder foretrukne, og som indeholder filen, bookmark.htm
Den kan "din nye" Internet Explorer senere hente på samme måde, bare med importer kommandoen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-02-06 15:36

Hej pallebhansen
Problemet er, at alt er i outlook. Der foregår det ikke som du skriver. Jeg må nok betale en anden for at gøre det.
Torben

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-02-06 16:11

.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-02-06 17:30

Nej, foretrukne er ikke i outlook, og heller ikke i outlook express, som jeg formoder du bruger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 16-02-06 18:52

Hej Palle. Det er outlook jeg bruger, men vil bruge expres. Det er selvfølgelig adresselisten jeg mener.
Torben

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 500 point
Dato : 16-02-06 20:39

Eksportere adressekartoteket og dine kontaktpersoner:
Åben denne computer, og åben D-drev
Højreklik et tomt sted, og vælg ny mappe.
Døb den nye mappe: kontaktpersoner
Åben outlook
Klik på Importer og Eksporter i menuen Filer. Vælg Eksporter til en fil, og klik derefter på Næste. Vælg Filen kontaktpersoner på D-drevet. Klik på Udfør for at starte eksporten.

Sådan gør du når du har opsat windows igen og bruger outlook express:
1. Klik på Importer adressekartotek i menuen Filer.
2. Find d-drevet og mappen kontaktpersoner, og filen indeni
3. Marker Filen som ligger i kontaktpersoner på d-drevet, og klik på Næste.
4. klik derefter på Udfør.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 17-02-06 16:47

Tak for svaret pallebhansen. Det var en forklaring som selv jeg forstod.