/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Problemer med skærm
Fra : Spango
Vist : 541 gange
40 point
Dato : 14-02-06 12:13

Jeg bruger Windows XP og har en fladskærm (LiteOn 17"). Problemet er, at når jeg spiller "fodbold" på FIFA 2006 (det er det spil, jeg morer mig med), så spiller jeg højst 2-3 matcher, før skærmen går i "flimmer". Det betyder, at den viser en større farveskala, og jeg må trykke på genstartsknappen for at komme i gang igen.

Jeg pråver så at tune skærmen, men aldrig med et tilfredsstillende resultat. Miseren gentager sig. Og når jeg forsøger med "Upload Calibration", melder den, at der ikke kan skabes internetforbindelse!

Møg irriterende. Har nogen et bud på en løsning?

Jeg bruger WinFast GeForceFX 5700 128 mb skærmkort, og det melder, at det fungerer. Hvad kan der være i vejen?

Vh/Spango

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 40 point
Dato : 14-02-06 13:51

Kan være ophedning af grafikkortet. Slipper din maskine godt af med varmen?

Godkendelse af svar
Fra : Spango

Dato : 14-02-06 15:32

Tak for svaret JensT. Det kan muligvis være her, at problemet gemmer sig. For jeg kan spille mit "fodboldspil", når jeg har startet computeren, og temperaturen er lav.

Hvad kan jeg gøre ved varme-problemet, såfremt det er her, problemet gemmer sig? Muligvis har du svaret.

vh/Spango

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 14-02-06 15:50

du kan evt. købe nogel kabinetblæsere..
Går ud fra dit grafikkort er passivt kølet?

en enkelt eller 2 af disse
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118033
afhængig af hvad der er plads til:
Og til udsugning:
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118033
igen én eller 2

Så skulle du vist være på plads, og det kan næppe gøres billligere

En anden mulighed er at skifte køleren på dit grafikkort ud.. Men det løber nu hurtigt op i mere end de 110,- som dette max koster..

Håber du kan bruge det

Lyhne1

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-02-06 09:21

Brug en dåse luft (fåes flere steder) til at blæse støvet ud af kølerillerne.
Det er ikke helt godt at bruge støvsuger til at suge det ud med, da der er risiko for problemer med statisk elektricitet ved støvsugning af computeren.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 15-02-06 09:23

Et andet typisk vinterproblem er at computeren står tæt på et varmeapparat, og dermed får de flere varmegrader, der medfører forskellige drop-outs.

Kommentar
Fra : Spango

Dato : 15-02-06 21:11

Tak, men hvis det er varmen, der forstyrrer skærmkortet, hvordan regulererjeg så den?

Jeg kan fortsat kun spille to spil, så går skærmen i "flimmer", men uden at flimre. Der er blot farvede streger.

Skal jeg installere en ny skærmdriver eller hvad?

Håber, at nogen kan hjælpe mig.

vh/Spango

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 15-02-06 22:43

som nævnt ville jeg sætte nogle blæsere i kabinettet..
At rense køleribberne er også en god idé..

Du kan for så vidt ikke "regulere" varmen.. Du kan sænke temperaturen, ved at øge luftgennemstrømningen (blæsere) eller øge din kølers evne til at komme af med varmen (rense køleribberne)

En ny driver er da heller ikke ad vejen, det skader sjældent

Lyhne2