/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvem lev. billigst fyringsolie
Fra : snaptil
Vist : 857 gange
100 point
Dato : 14-02-06 10:12

hejsahos hvem er det bedst at købe fyringsolie.
manualer til at starte sådan et oliefyr.
-har en veninde som lige er flyttet i hus, som er opvarmet via fyr.. men jeg kan ikke hjælpe hende med hendes spørgsmål- kandu? på forhånd tak

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 14-02-06 10:19

Er du medlem af FDB så er de ca 400,- billiger det er fordi at man får 4% i bonus på olien

www.benzinpriser.dk

God fornøjelse

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-02-06 10:23
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 14-02-06 10:24

davs,

Hvis fyret har stået stille længe, ville jeg anbefale din veninde at få den lokale specialist til at rense fyret - dyser, optik m.v. - Han kan osse hjælpe med opstartsprocedurer.
Han kender formentligt osse de lokale leverandører og ved hvor der kan spares kroner.

mvh
Brokke44

Accepteret svar
Fra : stig54

Modtaget 110 point
Dato : 14-02-06 10:48

På nyere oliefyr tænder man på stikkontakten eller afbryderen. De nye står en fem minutters tid for at forvarme olien før de starter.
Det er vigtigt at termostaten er skruet op på f.eks 70 grader ellers starter det jo ikke.
Et ældre fyr skulle gerne starte med det samme.
Kører fyret og prøver at tænde eller hva?
Er der olie på?
Er derlukket for olietilførslen?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 14-02-06 12:15

http://www.ok.dk/Bolig/
God service
Billige priser
De kan levere oliefyrsservice og tegner man abonnement kan man få rabat og andre fordele.
..og så er det et dansk selskab som betaler skat i Danmark, hvilket er mere end visse andre selskaber gør.

Godkendelse af svar
Fra : snaptil

Dato : 28-02-06 14:12

Tak for svaret stig54.
i havde alle gode svar.. benzinpriser.dk viser ikke helt reelle priser. fandt feks ud af at statoil var en billig mulighed s..