/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Skrælle kværn i afløbet
Fra : alimak
Vist : 539 gange
100 point
Dato : 13-02-06 20:15

Jeg er ved at købe mig en skrellekværn til afløbet på køkkenet. Er der nogen der ved om det er nogle regler mod at montere dette i København kommune.
alimak

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 13-02-06 20:20

Spørger bare lige hvad er det egentlig for en dims, og hvad gavner den ??
Hilsen Nanahund.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-06 20:28

Det er en roterende kniv der kutter op middags ræster kyllingeben, dåser og lingnende ting
til en grød der skyldes ned i afløbet.
alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 20:32

Det var engang ikke tilladt i Danmark...............men om det er blevet lovligt i nu, ved jeg ikke.
Den tilsluttes jo kloaksystemet så den bør vel være VA-godkendt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 20:34

Den kan gnaske ølkapsler og dåser...............men jeg ville ikke gøre det.
Er det den gammelkendte "gulf"

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-06 20:38
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-06 20:38
Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-06 20:47

Nu har jeg fundet svaret................................NEJ. (sorry )
http://www.insinkerator.dk/
kig på lovgivning

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 13-02-06 20:54

For mig er det en forurening som er unødvendig, tænk lige på hvor forurenet det slam vil blive som jo kommer af spildevandsrensning. Der kommer også en generation efter os som nok ikke gider rydde op efter os.
Mvh. Nanahund.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 13-02-06 21:12

Tænk lidt på alle de velfedede rotter som kan hygge sig med "hakkemad" en mass..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-06 21:15

Rottene skal da også leve.
Dyrevenen alimak

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 13-02-06 21:19

Jeg syntes nu det er mere synd for rotterne, hvis de kommer til at gnaske i en ølkapsel, og knækker deres små tænder.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-02-06 21:23

Det er mere synd på rottene hvis de kravler op i kværnen.
alimak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-06 23:34

en dyreven ville ikke bruge den netop fordi det ville være synd for rotten at kravle op

hvor ofte lander de ting du nævnte egentlig i netop afløbet ???

Godkendelse af svar
Fra : alimak

Dato : 14-02-06 00:47

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-02-06 15:52

Jeg har set sådan en skrællekværn i brug for mange år siden...................støjkværn.