/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
galleri i frontpage
Fra : rolandkorg
Vist : 1918 gange
30 point
Dato : 13-02-06 19:10

Hvordan laver jeg et galleri i frontpage (helst uden at bruge koderne) sidens margin skal være lige, så jeg skal på en måde rette billederne til efter dets bredde, eller lave større mellemrum mellem dem. Er der nogen der har et godt tip?

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 40 point
Dato : 13-02-06 19:15

Stå i normal >tabel >indsæt > tabel > her kan du rive og flå i tabellen så den passer til det du vil.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-02-06 19:20

Jeg synes jeg har prøvet tabellen, men enten højrejusterer den eller osse centrerer, eller venstrejusterer den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:21

Har du kigget på Indsæt - Webkomponent - Fotogalleri
Der er flere at vælge imellem og du kan jo selv bestemme rækker og kolonner.

Ellers kan du bruge en tabel og lave felter til som det passer dig, evt. kan du anvende den automatiske miniature funktion hvor den så laver link til et større billede.

Der er masser af muligheder.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:23

Prøv at skrive fotogalleri i hjælpefunktionen.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-02-06 19:35

glemte at skrive at jeg bruger frontpage 2000, der findes webkomponenten galleri ikke

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:37

Nej, det gør den ikke, men ved lidt kreativitet kan du sagtens lave den selv og du kan sagtens ændre cellerne i en tabel så du kan justere meget præcist.

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-02-06 19:43

BjarneD -> hvordan siger du at jeg tilpasser den tabel jeg skal bruge ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 19:51

Prøv at højreklikke på en celle og vælg egenskaber og prøv dig så frem under Layout indstillingerne.
Jeg kan jo ikke sige hvordan når jeg ikke helt ved hvordan du vil have det og så har jeg for længst skippet 2000 og bruger 2002

Kommentar
Fra : rolandkorg

Dato : 13-02-06 20:01

Jeg prøve mig frem

Godkendelse af svar
Fra : rolandkorg

Dato : 28-04-06 11:15

Tak for svaret emesen.