/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Forstørre dele af billede
Fra : 1HolM1
Vist : 946 gange
100 point
Dato : 13-02-06 17:05

Hej, jeg leder efter navnet på et program(mer), hvor man kan forstørre eller formindske dele af et billede.
Jeg ved det findes, for jeg har selv set det før og prøvet det, men problemet er, at jeg ikke kan huske navnet på programmet.
Jeg har selv PhotoImpression 3 og 5, men der findes tilsyneladende ikke noget "redskab" som kan udrette det jeg søger.
Jeg tænker på fx. at forstørre en næse eller øjne på et ansigt på et billede så de bliver større eller længere end de egentlig er.
Håber på lidt hjælp og på forhånd tak

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 13-02-06 17:11

Det kan du sagtens gøre i Photo Shop.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 110 point
Dato : 13-02-06 17:16

JA Photo Shop kan gøre dette! Hvis du tænker specifikt på at gøre f.eks. en næse større på et ansigt, så kan du bruge den funktion som hedder LIQUIFY (Blødgør på dansk...tror jeg nok?!)

Prøv dette i første omgang!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-02-06 17:19

Du kan næsten gøre alt i photpshop.
Du kan også forstørre næsen på ansigten og bibeholden resten af ansigtet.
Der er mange muligheder.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 13-02-06 17:21

I filter "Forvræng" Der har du flere muligheder!

Husk og lav en Elitisk markering af det området ´du vil forstørre

Kommentar
Fra : arnely

Dato : 13-02-06 17:36

Her er en mulighed mere - nok den bedste

Gå i filter> vælg Forvræng> vælg Sfærisk effekt >klik ok

Hvis det kun er dele af billedet du vil fremhæve, så markering med "Elitisk " eller "cirkel" værktøjet i det området du vil forstørre

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 13-02-06 17:41

Her er et program der kan gøre det og er gratis
http://www.irfanview.com/

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-02-06 18:01

Vælg "Filter" og dernæst "Blødgør". Vælg en passende penselstørrelse i menuen der kommer frem i højre side. Klik musen ned f.eks. midt på næsen, hold musen nede og træk forsigtigt, så bliver næsen større.
Hvis det ikke ser rigtigt ud i første omgang, så tryk på "Annuller" i menuen til højre, så går billedet tilbage til normal. Med lidt øvelse kan man få rigtig sjove billeder ud af det.
Prøv dig frem med de forskellige funktioner og størrelser i menuen, indtil du er helt tilfreds.
Husk at gemme det ændrede billede under et andet navn, så originalen stadig er intakt.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-02-06 10:46

IrfanView kan IKKE gøre det......og har aldrig kunnet.

Derimod er IrfanView stærk på mange andre områder.....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 17-02-06 16:26

Citat
IrfanView kan IKKE gøre det......og har aldrig kunnet.

Derimod er IrfanView stærk på mange andre områder.....

Ok,min fejl,jeg havde bare ikke læst hans indlæg ordenlig igemmen,jeg troede bare at han ville havde forstørret eller forminsket billedet

Godkendelse af svar
Fra : 1HolM1

Dato : 17-02-06 17:23

Tak for svaret pallenoc. og til jer andre som også har bidraget med hjælp. Nu har jeg endelig fundet det : )

Kommentar
Fra : arnely