/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Bilforsikring som lærerstud.
Fra : Ferreus
Vist : 657 gange
20 point
Dato : 13-02-06 17:00

Hej,

Jeg har hørt at man kan få sin bil billigt forsikret når man er lærerstuderende. ER der nogen der kan bekræfte dette. Foregår det gennem lærerstandens brandforsikring (LB) eller hvad?

MVH
Ferreus

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 17:01

Fik du ikke svar i det andet spørgsmål?

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 13-02-06 17:03

ja det gør det *s*

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 17:14

Hvor meget kan man få en bilforsikring til gennem der, hvis det er første gang man har bil, og det er en lille Polo?

Ps. Bjarne D, jeg vidste ikke du vidste noget om dette. Undskyld...

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 13-02-06 17:27

Yes, det foregår via Lærerstanden, eller rettere: https://www.runa.dk/BaseWeb/CgiRelayS.exe

Kommentar
Fra : Ferreus

Dato : 13-02-06 17:34

Ja, men jeg skal betale over 11000 kr. for at få en VW Polo forsikret der. Hvorimod, jeg ved Tryg kan få det til ca. 8500. Der er da ikke noget at spare som nybilist ved LB!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 17:41

Nej det er der ikke, men når du har nogle års skadefri kørsel vil der være store fordele i Lærerstandens.
Forhør dig flere steder for der kan være flere tusinde at spare som du allerede kan se.
Min kone har en ansættelse der gør at hun vil kunne bruge lærerstandens, men de er ikke billigere end vores nuværende selskab, som dog slet ikke vil forsikre nybegyndere.
Det er en jungle.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 13-02-06 23:45

Der er ingen genveje, gør som BjarneD siger
Hvis det er en ældre bil, så overvej at undlade kasko.