/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Brother HL-1070 udskriftsprobl
Fra : vagn2901
Vist : 596 gange
500 point
Dato : 13-02-06 15:35

Vores printer har tjent os godt i mange år. Nu sker der det, at den skriver de første par sider, som den plejer. Så går den i stå. Når vi så trykker på knappen går den i gang igen, men udskriften er elendig og tit meget udtværet.
Vi har ingen brugermanual. Hvad mon der kan gøres? Skal der blot skiftes tonerpatron? Er der en der har en manual med afhjælpningsvejledning?

Kommentar
Fra : IPM

Dato : 13-02-06 15:46

Hej
Hvis din toner ikker er ved at løbe tør, er evnt. problemet at den tromel der sidder sammen med toneren beskidt, det kan du fjerne med en meget blød klud eller en meget blød børste, du må endelig ikke komme til at beskadige denne trommel.
Samtidig skal du tage en blød klud og tørre det spejl af der sidder lige nede under toner og trommel på din printer.
På de nye printer har man flyttet spejlet op så der ikke kommer toner på det.

IPM

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 16:19

Du kan få en speciel rensedug som køres igennem.

De fejl du beskriver kan være slitage hvor rullerne ikke længere kan fastholde papiret hvilket vil give udtværet skrift, men det er mere sandsynligt, at de små fotoceller og kontakter der styrer printeren kan være tilsmudsede.

Nu ved jeg at Brother har haft store problemer med tromlerne og derfor kan det nemt være et både og problem.
Rensning med en laserprinter rensedug vil være godt, men en ny tromle vil sikkert også gøre underværker hvis det da kan svare sig at skifte den.

Accepteret svar
Fra : laksepote

Modtaget 500 point
Dato : 14-02-06 14:04
Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 14-02-06 14:09

Denne manual indeholder også en række FAQ's som du nok bør læse. Der er bl.a. eksempler på hvordan en udskrift kan se ud, og hvad der i givet fald er i vejen.

Godkendelse af svar
Fra : vagn2901

Dato : 14-02-06 16:07

Tak for svaret laksepote.
Det kan ikke være mere perfekt.
Mvh
Vagn