/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
hjemmeside med æ, ø og å
Fra : yakov
Vist : 546 gange
100 point
Dato : 13-02-06 12:29

jeg har overvejet at købe et domæne, men kunne godt tænke mig bækhøj.dk men jeg ved ikke helt om det er smart at have et domæne med æ,ø eller å i. så jeg ville høre om nogen har nogen form for erfaring med det om alle folk kan komme ind på den eller sådan noget.
M.V.H jakob bækhøj

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 12:45

Der er lavet forskellige ting for at siderne kan åbnes, men jeg har bemærket at mange af de der bruger det er firmaer og at de har en side med de gængse omskrivninger af navne så siden åbnes uanset hvilken form man anvender.
Danmark er så lille et område globalt set, at det virker som en smule storhedsvanvid at bruge specielle tegn på et medie der er internationalt.
Sidst jeg læste om emnet blev det frarådet på grund af søgerobotters vanskeligheder med at indeksere æøå.

Kommentar
Fra : yakov

Dato : 13-02-06 13:31

nu er det bare en privat hjemme side det vil blive til men. men der er jo også en e-mail med, kan man bruge den internationalt.?

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 13-02-06 13:44
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-02-06 14:10
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-02-06 14:25

Jeg har Verisign på mine computere, men regn ikkemed at de har det i udlandet.

Godkendelse af svar
Fra : yakov

Dato : 16-12-06 15:34

Tak for svaret BjarneD.