/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows ME
Fra : michael_30
Vist : 465 gange
200 point
Dato : 12-02-06 18:45

Findes der et program som kan fejlfinde i Windows ME....?
Min søster har haft besøg af en som mente at han lige kunne rydde op i harddisken. Efter det kunne hun ikke komme på nettet og hun kunne hellere ikke gendanne PCén som den var tidligere......... Hvad kan man gøre ud over at geninstallere Windows, findes der et program som man kan fejlfinde i Windows...........

Kommentar
Fra : transor

Dato : 12-02-06 19:05

Jeg har ikke erfaring med ME men det er næppe så forskelligt fra 2000.

Start maskinen med installationsrommen og lad være med at nyinstallere men bed i stedet om at få installationen renoveret. Så indlæses de manglende filer. Bagefter må man opgradere over nettet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 19:08

På Windows ME kan man sætte indstillingerne tilbage lige som på XP, men eller skal man i det store og hele behandle det som Windows 98 og manb kan sagtens køre en reparations installation ind over, men prøv først at genoprette indstillingerne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 19:09
Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-06 19:45

tryk f5/ eller f8 under start vælg hvis den ikke gør det fejl sikker tilstand prøv så en systemgendannelse der.eller må du jo nok genindstallere me oven på den anden programmer skal derpå geninstalleres men musik filer oa slettes ikke ved at repereer det men pas på ikke at formastere brug heller ikke den såkaldte recory cd den slette alt,det stå på den hvis det er.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 12-02-06 20:40

Hun har ingen Windows cd til den Windows som er installeret. så hun kan ikke bruge reparations installation. Er der andre muligheder.....?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 20:47

Har du prøvet systemgendannelse som beskrevet i det link jeg lagde?

Kommentar
Fra : xou

Dato : 12-02-06 21:08

hvis han har slettet noget under winodws mappen er det et problem,men måske kan du oprette en ny netværk forbindelse under netværk i kontrol panel eller se om netkort vises i enehåndtering (under system i kontrol panel)tjæk om stikket sidder i bag på pcen,eller hvis det er modem om det er ok.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 21:14

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 200 point
Dato : 13-02-06 10:52

windows ME har et kopi af instalationescd'en liggende i mappen windows/options/
mappen er magen til det der ligger på cd'en - 'alt det løse'
mappen OPTIONS indeholder 2 mapper, CAPS og INSTALL.
Den fylder ca. 156 MB. hvis det er muligt at brænde en cd.
så læg disse 2 mapper på en cd.
i mappen install er en fil , kaldet INSTALL.EXE det er den der normalt starter instalationen
der er også en INSTALL.TXT som man kan læse, og måske lærer lidt af ang reparer.

hvis der er 2 drev kan mappen OPTIONS også bruges fra drev 2, det samme gælder hvis der er
1 drev som er delt i flere(C: D: osv.).

hvis du h.klikker på ikonet netværkssteder og vælger egenskaber,

skal der minimum være .... det har jeg glemt...
men mener noget i stil med :
logon
netværkskort
tcp/ip til netværkskort

af ikke synlige programmer som kan køres fra startsmenuen->kør
kan msconfig , ipconfig, winip, dxdiag. måske også hjælpe.

jeg har ikke selv win-me mere, men det er nogenlunde sådan at jeg husker det.

Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 13-02-06 20:30

Tak for svaret natmaden....... helt perfekt