/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
..XP kan jeg gøre den polsk?
Fra : gozimza
Vist : 1150 gange
100 point
Dato : 12-02-06 17:45

Kan men få en sprogpakke til XP så alt på skiven(xp) er på polsk? hvis det er på skiven, hvordan gør jeg det så? Kan det lade sig gøre, kan jeg så få en udførlig anvisning på hvordan jeg skal gøre det?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:55

Kort og godt nej! Prisen på winxp svinger jo ret kraftigt fra land til land! Lidt ligesom en Big Mac! Så kunne vi i Danmark jo bare bestille winxp et sted hvor man kunne købe den for 100 kr og så lave den om til Dansk!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 17:59

Som tedd siger, så kan det ikke lade sig gøre. Du er nødt til at købe en ny Xp på polsk.
Så kunne du jo lave en dual boot og have begge installeret og så vælge hvilken du vil starte op på.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-02-06 18:11

XP Pro kan polsk

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 18:30

Kortoververden

fortæl fortæl

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 18:34

Det ser sørme ud til at du har ret Kortoververden . Det har jeg aldrig tænk på selv. Måske man godt nok selv skal til at installerer lidt men det ser ud tila t man kan ændre sproget. Smart.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 12-02-06 18:40

Windows XP PRO har indbygget mulighed for at skifte til et hvilket som helst (stort set) sprog, det kræver blot at du ændrer sprogindstillingerne og eventuelt installerer sproget fra CD'en, men det er en funktion der KUN findes i PRO, altså ikke i Home versionen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 18:46

Imponerende og jeg kører med Pro på 4 år. Jeg har endda været inde og kigge på sprog indstillingerne før men aldrig fundet ud af at man kan skifte på hele pakken. Ja man skal lære så længe man lever.

gozimza
Jeg håber at du følger med og undskyld jeg ligesom brød ind og stjal dit spørgsmål.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 18:53

1. XP pro kan forstå polsk + en masser andre sprog 2. Brugerfladen kan ikke skiftes ud så hvis den er dansk og kan ikke ændres til noget andet så jeg har både en dansk og en polsk XP

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 19:00

Så var det ikke så godt som jeg troede.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 19:08

og min nabo som er russer har en russisk xp

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 19:12

jeg har mulighed for at skaffe den på polsk, en original med kode

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 22:14

Hej.

Hvis du ændrer tastatur layout til polsk. Herefter så skal du have en oversigt over polsk tastatur.
Den finder du her:
http://www.language-keyboard.com/polish_214.htm

Du kopierer billedet, til et sted på harddisken. Printer det ud så stort du kan få det (A4). Nu skulle du kunne skrive polsk, og har oversigt over hvor på tastaturet de specielle polske tegnene er.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 22:21

Du skal ind i Kontrolpanel og Internationale og sproglige indstillinger.

Det er nok det nærmeste du kommer "Polsk"

Hvis du har den engelske version af xp, kan man købe en "multilanguage" pakke, så du kan indstallere til polsk, men med den danske udgave findes ikke denne mulighed.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 22:25

Det sjove det er at der ikke findes et polsk tastatur, eller jeg har aldrig set i nogle af de butikker jeg har besøgt derovre

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 22:41

Her kommer yderligere forklaring hvordan det sættes op.

Når du står i "sprog og internationale indstillinger", klikker du på : Sprog-Detaler-Tilføj.
Nu vil der nok stå Dansk som sprog. Du klikker nu på det "v" der er til højre ud for Dansk. Der kommer nu en rullegardin ned, og her vælger du Polsk, og klikker på OK.
Dansk vil nu stadig stå som standardsprog som computeren starter op med, eller du kan ændre det til polsk, som nu vil være et valg i "rullegardinen" ud for Dansk. Du kan også vælge at lade det være, og bare vælge OK.

Nu har du under verktøjslinjen "sprog" tilføjet polsk, og kan skifte til det når det passer dig.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 23:00

Tjek lige at der ikke kommer til at stå "Polsk programmør sprog" men Polsk 214.

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 12-02-06 23:03

Nu er spørgsmålet jo - om hele skiven kan ændres til polsk her er mit svar nej - xp kan ændres således den skriver de særlige polske tegn
lazsóLencz plus nogle flere - Det sker som beskrevet af tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 23:08

Jo da..........
Hvis man har den engelske version............

"Hvis du har den engelske version af xp, kan man købe en "multilanguage" pakke, så du kan indstallere til polsk, men med den danske udgave findes ikke denne mulighed".

Hvad dette så koster-------eh.......:)

Accepteret svar
Fra : fleng

Modtaget 100 point
Dato : 12-02-06 23:19

Windows xp pro koster i Polen ca. 599 ZL ca. 1200 dkr.
og home edition 349 ZL ca. 700 dkr.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 12-02-06 23:35
Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 13-02-06 07:24
Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-02-06 19:04

Tak skal i have allesammen...jeg vil lige kigge på jeres svar i løbet af de næste par dage!Og så skal jeg nok lange nogle point over disken....
Foreløbig mange tusinde tak!!!

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-02-06 19:07

Forresten, hvis jeg laver en kopi af min XP(som er en pro) kan jeg så lave om på sproget på skiven og derefter sende den til Polen?(jeg ved selvfølgelig at det ikke er noget man skal eller bør....)
Hvis der er en der kan fortælle mig hvordan jeg gør, punkt for punkt så er der 100 point ekstra til sparegrisen....

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-02-06 19:15

nej jeg må nok hellere købe en polsk version...hvad koster sådan en, hvis alt andet fejler?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 13-02-06 19:17

Fleng, du skrev du kunne skaffe en, hvad koster den?

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 13-02-06 21:22

thorkild anabelafleng.net
send dit tlfnr.

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 14-02-06 19:16

Fleng...skrev du din add. rigtig? jeg kan ikke sende til den....

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 14-02-06 23:10

Thorkild@fleng.net

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 15-02-06 14:34

Ja fleng det må jeg sku nok sige.....du er en kæmpe hjælp som jeg ved nogen bliver glad for!!!!nu skal jeg bare have fundet en billig(evt brugt) harddisk...

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 15-02-06 16:58

Harddiske koster jo ikke noget idag. Hvor stor skal den være?

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 16-02-06 13:15

Fijala....

80Gb er rigeligt, så mindre kan også gøre det, den skal sendes til Polen og erstatte en....ja det ved jeg ik`men en meget lille en....
...en brugt men ok disk er også fin!!!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 16-02-06 15:12

Du husker bare, at du ikke kan installere XP polsk på den først............
Den kan først installeres når den kommer til den PC den skal ligge i

Hilsen tukols

Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 22-02-06 00:17

Tak for svaret fleng!

Du skal da lige have de point, jeg har haft mega travlt men jeg håber stadig at du vil sende den xp til mig, jeg sender en frankeret svarkuvert til dig d. 22/2....

Kommentar
Fra : fleng

Dato : 22-02-06 00:52

no problem vi tales