/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Sletning af brugerkonto i XP
Fra : Lion36
Vist : 820 gange
30 point
Dato : 12-02-06 15:14

Hvordan sletter jeg en brugerkonto i XP ?
På computeren er der en admin konto og en alm. brugerkonto med mit navn, begge er sat op til at være computeradministratore, hvordan sletter jeg den førstnævnte konto?
Jeg har forgæves prøvet at logge ind og ændre adminkontoen ved at sætte den til begrænset, men den option er der ikke, det er den tilgengæld på min almindelige konto, som jeg som sagt ikke er interesseret i at ændre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 15:22

Da du jo er administrator på begge konto sker der vel ikke noget ved at slette den der er oprettet i dit navn. Når det så er gjort er du jo administrator på den tiloversblivende

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 15:25

Jeg vil IKKE slette den der står i mit eget navn da der er tilknyttet genveje osv. til denne konto, jeg vil slette adminkontoen og beholde min egen - men som sagt aner jeg ikke hvordan jeg gør det.
Og så var det måske i en idé at læse hele spørgsmålet inden man svare Fijala !

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 15:31

Ja men jeg mente bare at når nu du var administrator på begge konto betød det jo ikke noget om hvilken du slettede. Jeg kunne jo ikke vide at der var flere ting der kun gjaldt denne konto som du ikke ønskede at komme af med. Og undskyld jeg kom med et forslag.

Som du selv har opdaget kan man ikke ændre kontotype på admin kontoen da der jo så ikke vil være en administrator tilstede. Lidt mærkeligt dog, men så dan er det også her på denne pc.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 15:33

Måske hvis du starter op i fejlsikret tilstand er det muligt, jeg vil ikke lige genstarte for at afprøve det, men det kan du jo selv afprøve.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 15:38

Du skal bruge din egen administrator konto til at slette den anden admin konto.
Hvis du klikker ind i admin kontoen så er der ude til venstre en "lær om" rubrik. Der kan du læse om hvordan du sletter kontoen.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 15:39

Jeg fortæller jo at der er TO administratore på maskinen både adminkontoen og min egen konto, jeg har desværre flere gange her været udsat for at folk overhovedet ikke læser hvad jeg skrive, hvorfor jeg tit må gentage mig selv op til flere gange.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 15:43

Jo nu slapper du altså lige af og begynder selv at læse hvad der bliver skrevet. Prøv dog at hidse dig lidt ned. Det er da ikke særligt spændende at prøve at hjælpe men det eneste der sker er at man bliver hakket ned. Hvis du læser hvad der sidst er blevet foreslået var der måske en chance, altså hvis det har din interesse.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 15:57

Nå du er stadig hidsig og vil have tingene på enbestemt måde..
Du kan ikke slette den primære administratorkonto og hvorfor skulle du også det.

Man kan ændre password, men det burde du allerede vide hvis du da læser kommentarerne i dine egne spørgsmål http://www.kandu.dk/Spg82680.aspx#911393

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 16:07

Det er alt sammen meget godt, men jeg skrive faktisk også at det IKKE kan lade kan lade sig gøre at slette adminkontoen med min brugerkonto, også selvom begge konti står som computeradministratore og at det derfor iflg. Microsoft i klummen 'lær om' burde lade sig gøre - så kan jeg altså ikke gøre det alligevel.
Og nej jeg har ikke misforstået noget eller overset noget begge konti er computeradministratore.

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 16:10

På min egen maskine er der ikke nogen primær adminkonto der er kun min egen brugerkonto.
Adminkontoen er den der sandsynligvis spære for at åbne op for tilladelse til at dele mapper.
Kan Adminkontoen slettes ved en reistallering ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:11

Hvorfor har du blacklistet Fijala?

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 16:11

Og BjarneD der er vel ikke noget galt i at bare få et klart svar uden omsvøb.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 16:14

Bare for at drille så skal der altså r i endelsen på ..........administratoreR

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:14

Du skriver som du vil og spørger som du synes, men du kan ikke altid få svarene på den måde.
Lige nu er der sikkert ikke nogen der gider at hjælpe, men fjern blacklistningen og stik ham en undskyldning.
Vi kan jo alle tænde lidt af og vi prøver faktisk at hjælpe af vores gode hjerte.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 12-02-06 16:17

Lion36 hvorfor vil du have den konto slettet?

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 16:19

Behøver jeg virkelig at svare på det en gang til ????

-- CASE CLOSED --

Kommentar
Fra : debilo

Dato : 12-02-06 16:33

Ja det gør du åbenbart for du er lige kommet på min private sorte liste.
Tænk over det næste gang du har et computerproblem.

mvh
Debilo alias BjarneD

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 12-02-06 16:38

du tror vel ikke der er nogen der gider hjælpe dig en anden gang , med den måde du behandler de brugere på , som ved noget om dit problem , og de seriøse brugere der ser din måde at klare tingene på , som der kunne hjælpe en anden gang har du også selv bedt om , at de ikke gider hjælpe dig
så du ødelægger det bare for dig selv

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-06 16:40

Lion36 jeg tror ikke du læser Fijala klare kommentarer ordenligt, for havde du det var du meget klogere nu - og det burde ikke være nødvendigt at gentage det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 12-02-06 16:40

Hvor mange installationer af Windows har du, noget kunne tyde på du har 2 mapper med Windows.
Og et pænere svar burde du nok kunne give.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 16:45

Prøv at starte op i fejlsikker tilstand på din egen computer, så vil du se at du osse har en administratorkonto! Den grundlæggende adminkonto kan ikke slettes da den bl.a bruges til fjernsupport fra microsoft! Den kan deaktiveres men det skaber sandsynligvis osse problemer!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-02-06 17:25

Hvis nogle misforstår en spørger, kan det jo være, at det skyldes, at spørgeren måske skulle være bedre til at formulere sig, istedet for at blive sur på andre, der prøver at hjælpe - NÅ

Ingen er tankelæsere!

Hanne

Kommentar
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 17:55

Som sagt: -- CASE CLOSED --

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 12-02-06 17:59

Du kan altid annulere dit spørgsmål, hvis du ikke fik det svar, du søgte.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 18:12

Hvad mener du med case closed? Svaret er at du ikke kan slette din administratorkonto!

Annuller spørgsmålet
Fra : Lion36

Dato : 12-02-06 18:25

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-02-06 18:31

Du har fået et klart svar af fijala her http://www.kandu.dk/spg82994.aspx#913843 før du har blacklistet ham

Citat
Som du selv har opdaget kan man ikke ændre kontotype på admin kontoen da der jo så ikke vil være en administrator tilstede. Lidt mærkeligt dog, men så dan er det også her på denne pc.

og senere af tedd her http://www.kandu.dk/spg82994.aspx#914012

Tror du ikke, at dit problem er, at du kun vil acceptere - hvad du syntes og ikke kendsgerningerne.